Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.

Senator

Moderator
Aloha från Hawaiian Premier Club på Kona International. Vi talar om en upplevelse där SAS ARN T4 Loungen framstår som FCT

Finns kanske plats till 18-20 personer, läskmaskin, kaffe och pau hana snack mix bjuds det på.

Kona (IATA: KOA) påminner mig om Koh Samui i Thailand. Inga riktiga väggar, och allt på marknivå.

Hawaiian har direktflight till Hanada så det är ganska hektiskt här just nu.. Vi förflyttar oss nu till Waikiki Beach i fem nätter.

Mahalo

251d6d8bc7b959128d016adc2d7cece4.jpg
 

pep

Medlem
Nyder Cathay Loungen her i G-pieren i BKK: Jeg elsker denne lounge - den har underlægningsmusik og klasse på trods af dens beskedne størrelse. Kommer i baren ofte i snak med premier class rejsende på især BA, CX, og Qantas. Inden jeg kom her var jeg i CIP loungen for at få bad - derefter i Thai Loungen for at sove lidt. Men mit egentlige mål er altid CX loungen hvor jeg efterhånden kender staff og bartender. Og får lidt let mad til den sprudlende vin...
 
Sitter med bättre halvan i Jetair/PP loungen på Saigon inrikesterminal. Har uppgraderat biljetterna till Phu Quoc till C för en löjlig summa hos Optiontown (låter för övrigt ganska kul när en vietnames uttalar det), men då ingår tydligen inte loungeaccess enligt Vietnam Airlines. Jag är väl dåligt påläst, men trodde att hela paketet ingick vid UTO.
 

pep

Medlem
Sitter med bättre halvan i Jetair/PP loungen på Saigon inrikesterminal. Har uppgraderat biljetterna till Phu Quoc till C för en löjlig summa hos Optiontown (låter för övrigt ganska kul när en vietnames uttalar det), men då ingår tydligen inte loungeaccess enligt Vietnam Airlines. Jag är väl dåligt påläst, men trodde att hela paketet ingick vid UTO.
Jeg kender hverken Jetair eller deres lounge i Saigon? Er det VietjetAir du mener? De har lounge ved siden af VN's egen Lotus Business Class lounge. Ved Optiontown skal man opgradere særskilt for Lounge access efter man er opgraderet for flysædet. Evt, mere bagage skal også ansøges separat. Så disse sidste ting ordnes bedre ved køb af Lounge-access på stedet og yderlige baggage allowance kan købes billigt forud for rejsen på VN's hjemmeside.
 

Brandten

Medlem
Även fast jag inte ska vara här mycket längre så, hej hej från The Suite i Bryssel. En liten, inte alls märkvärdig lounge och glad att jag inte bokade om till kvällsflyget igår för att spendera en förmiddag här. Nu boarding, ciao.
 
Då har jag kommit till ett varmt Stockholm och SAS loungen på T5 för ett snabbesök innan min flight till Oslo. I Kiruna var det -28 så det känns som sommar. Lax och kyckling i curry idag.
 

Brandten

Medlem
Den andra United Club Lounge var mycket bättre! Tack för tipset @mjulven

2017-01-04 16.14.39.jpg
2017-01-04 16.15.43.jpg
2017-01-04 16.18.46.jpg

Fler platser, luftigare och större lounge, samma mat, nära gaten som jag ska resa ifrån! Nästa år får vi vara ett gäng som åker på mässan. Lite tråkigt att åka själv nu känner jag.. :)
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen