Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i en i princip tom Unitedlounge på NRT. Har bara varit i Firstdelen tidigare och den var ju roligare än det här förstås... Frågan är ju om ANAs businesslounge är så mycket bättre? Har bara varit i First där också.
Vad säger ni?
Här är det iaf nära till gate 31.

Flyttat över till ANA-loungen här på NRT T1. Bättre matutbud och lite roligare dryck. Saknar dock precis som i Unitedloungen någon form av bubbel. Men det tar vi ombord...
Strax boarding med SK 984 mot CPH.

b830605d8e5951b767526676e9ade7da.jpg

Super loungen SAS T4
Flyger inrikes idag men kostade på mig en omväg:)
Hälsningar från Gold!
IMG_4341.JPG

Det blev inget galleries idag, var sena från amsterdam så fick stressa igenom pass och säkerhetskontroll....... för att boarda samma kärra som jag nyss anlänt med!

Mycket folk denna fredag morgon på CDG. Har hamnat vid 70-gater och SAS-loungen några timmar tidigare än när jag skulle varit på 60-gaterna och det tyska alternativet.

Sitter just nu i en tom China Airlines lounge i Kaohsiung (KHH). Utbudet är ganska torftigt, som det brukar vara i Kina tycker jag, EVA air undantagen, men personalen är mycket trevlig och hjälpsam. När de förstod att jag ville ha vegetariskt så lagade de till stekta nudlar enbart för mig. Mycket gott, men servicen var det som värmde mest. :)

Sitter just nu i en tom China Airlines lounge i Kaohsiung (KHH). Utbudet är ganska torftigt, som det brukar vara i Kina tycker jag, EVA air undantagen, men personalen är mycket trevlig och hjälpsam. När de förstod att jag ville ha vegetariskt så lagade de till stekta nudlar enbart för mig. Mycket gott, men servicen var det som värmde mest. :)
Kaohsiung tillhör inte i Kina, utan i Taiwan.

Taiwaneser blir arga om någon säger att de tillhör i Kina...

Kaohsiung tillhör inte i Kina, utan i Taiwan.

Taiwaneser blir arga om någon säger att de tillhör i Kina...

Det var ju tur att jag sa det efter att jag fick mina nudlar. ;)

Men visst det är väl inte helt okomplicerat det där. Under en period var det väl Taiwan som ansågs vara det riktiga Kina. Och nu erkänns det väl inte ens som ett eget land av en majoritet av världens länder.

Hur som helst, det jag menade var att loungen är lika torftig som loungerna vanligen är i Kina. Men att EVA air aldrig gör mig besviken. Tyvärr kom jag inte in där idag.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen