Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Å

Åker imorron med lunchflighten med SAS.
Är ute en sväng nu i AMS med vänner - bor på Park Plaza. Själv?
Har just checkat in på hilton. Kör en lokal dryck innan dags för kojs. Ska upp tidigt för workshop imorgon så orkar tyvärr inte ut i nattlivet.

20161122_225236.jpg

Har för första gången utnyttjat mitt statusmatchade TopBonus kort. Besökte MAS Golden Lounge i Penang och sitter nu i motsvarande lounge i Kuala Lumpur.

Loungen i Penang var sämre än grannen, Plaza Premium, som jag besökt tidigare. Loungen i KL är dock ganska trevlig, fräsch, rymlig och god mat. Förutom lite plockmat så finns här även Nasi Lemak (ris) med sambal, kyckling, ett par olika curry varianter och wokade grönsaker.

För dem som önskar "vanlig" frukost finns det även yoghurt, müsli och smörgåsar.

Finns även en bar där man verkar kunna beställa det mesta, men som ni vet så har jag ingen kunskap om dessa drycker och avstår från vidare kommentarer angående dessa. :)

Har för första gången utnyttjat mitt statusmatchade TopBonus kort. Besökte MAS Golden Lounge i Penang och sitter nu i motsvarande lounge i Kuala Lumpur.

Loungen i Penang var sämre än grannen, Plaza Premium, som jag besökt tidigare. Loungen i KL är dock ganska trevlig, fräsch, rymlig och god mat. Förutom lite plockmat så finns här även Nasi Lemak (ris) med sambal, kyckling, ett par olika curry varianter och wokade grönsaker.

För dem som önskar "vanlig" frukost finns det även yoghurt, müsli och smörgåsar.

Finns även en bar där man verkar kunna beställa det mesta, men som ni vet så har jag ingen kunskap om dessa drycker och avstår från vidare kommentarer angående dessa. :)

Får korrigera mig själv. Gick förbi baren igen när jag lämnade loungen och då såg det ut att finnas hyfsat många flaskor men de såg mer eller mindre ut att vara av samma slag, och det verkade vara viner. Så kanske detta utbudet inte är så stort som jag först antydde. :oops:

Har för övrigt tagit mig vidare från KL och sitter nu i Skyteam loungen i Hongkong. Första gången här. Vad jag förstår så är den ganska ny och det märks då den känns ljus, luftig och fräsch. Matutbudet är inte fantastiskt, men det finns en nudelbar för den som gillar nudlar. I övrigt så serveras ris, revbensspjäll, kyckling och wokade grönsaker. Dryckesutbudet verkar inte så stort (med viss reservation för att jag har fel, vis av erfarenheten ;)).

Landade 19.00 i går kväll från SFO via Zurich med Swiss. Åter på Arlanda för SAS-fakiren till De Gaulle över dagen.

Kört bil, parkerat på P-53, bara datorväska. Minns inte senast jag gjorde det..

Sitter kvar på SAS Gold T5 till 06.55 om någon är här..

17f96654bfde8a6577c71d53cd6295d0.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen