Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Återrapportera hur det gick med uppgraderingen, om du är ombord nu.
Vi hade olika bokningar, men vi checkade in samtidigt på ARN, bad agenten att vi ville ha uppgradering från GO till Business på flyget fån CPH, han var väldigt tillmötesgående och skrev in det på alla 4.

När vi kom till CPH så kollade vi med loungevärden att det var inskrivet i bokningen och han sa att allt var i sin ordning, och det skall nog inte vara några problem.

Vid GO to gate, som kom upp 1,5 timme före avgång så gick vi till gaten och frågade gate personalen om uppgraderingen så sa han att den personalen kommer om 30 minuter, vi väntade tills det dyker upp en dam, frågar denna dam om uppgraderingen och hon kollar i daton och säger det sår här att ni vill ha uppgradering på poäng.
Men det finns ingen extra mat man måste ringa till XXXXavdelningen i god tid så att man hinner lasta extra maten uppfattade inte vad hon sa vilken avdelning som skull ringas
Jag påpekade att vi hade sagt till klockan 08,20 och flyget skulle avgå 15,45 är det inte i godtid? Talade även om att vi hade kollat med loungen vid 12 tiden.

Hon säger igen att det inte finns mat,jag säger att vi kan sitta på sista raden och vi kan ta den/de rätter som blir över men det kan hon tyvärr inte göra. Hon ringer ett samtal och frågar om de kan leverera mer mat men får ett nej. Vi står vid hennes disk och hon ringer åter ett samtal och vi förstår att det är till loungen och säger med en barsk röst att de måste ringa till XXXXavdelningen när passagerare vill uppgradera sig.
Sedan säger hon helt plötslig att vi har bara 15 gäster i Business idag och 14 är betalande och en uppgraderad! Orkade inte diskutera mera.
Skall tillägga att hon inte var otrevlig på något vis. Jag frågade vilket telefonnummer man skall ringa om man vill beställa mer man för att få en uppgradering, hon bara tittade på som att jag var en total idiot, vilket jag även var/är.

Ja det blev trots allt detta med UG, en trevlig resa med en underbar CC.

Inte det minsta förvånad. Min erfarenhet är att om du ber att få bli uppgraderad på en ex-CPH-flight på ARN är det garanterat att du inte blir det. Har aldrig slagit fel för mig.

Ska man uppgradera ex-CPH så verkar det bara vara gaten som gäller (möjligen incheckningen i CPH också, men det har jag aldrig testat).

Inte det minsta förvånad. Min erfarenhet är att om du ber att få bli uppgraderad på en ex-CPH-flight på ARN är det garanterat att du inte blir det. Har aldrig slagit fel för mig.

Ska man uppgradera ex-CPH så verkar det bara vara gaten som gäller (möjligen incheckningen i CPH också, men det har jag aldrig testat).
Incheckningen funkar bra.

Snart dags att lämna den lugna och sköna loungen på CPH för flyget hemåt. Ost, vindruvor och paprika passade väldigt bra så här dags (funkar bättre än man kan tro!).

Hälsar från Newark. Hos SAS är det varmt, mycket folk men god tomatsoppa. I Sentorloungen är maten varm. Huvudrätterna är bättre, men knappast bra. Det är tyst som i graven, utom ett rysk par som viskar ömma kärleksord till varandra.
Men hos Lufthansa är ölen god: River-horse IPA. Så god så att även några kommer ut från köket för att få sig ett glas.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen