Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sas business lounge Paris CDG i väntan på SK580 mot Arlanda efter en långhelg i Paris. Väldigt mycket folk här och vid check in informerades de att flyget va över bokat med 2 pers... Haha intressant.

Hej från Primiere loungen i Soakarno-Hatta flygplatsen i Jakarta.
Fantastisk inchecknings procedur här för Business passagerare.
Bättre än många första klass checkin på andra flygplatser.
Man får sitta ner som vid ett skrivbord under proceduren.
Det tog i och för sig en stund för det var många flyg.
Jag fick boarding pass för 4 flyg och väskan fick även mitt sista flyg från Köpenhamn till Göteborg med SAS.
Kvinnan i incheckningen såg konfunderad ut så jag frågade om jag hade den längsta itineryn idag.
Ha sa att det här var den längsta någonsin på de 5 år hon jobbat med checkin.:)
Så hemresan på min USDM bokning går med 3 business flyg och ett första klass flyg :)
Jakarta- Hongkong - Milano - Helsingfors - Köpenhamn och avslutas med SAS till Göteborg.

Efter incheckningen fick man gå igenom en egen immigration helt utan kö 10 meter bort och efter det gick man rakt in i loungen ytterligare 10 meter bort.
Helt oslagbart.:)

På Hongkong - Milano med Cathay Pacific fick jag säte 1A:)

Loungen har ganska bra utbud av mat och alkoholfria drycker + fatöl.

Visa bifogad bild 46420

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Är det AY på MIL-HEL-CPH?

Påbörjar reseåret med ett besök i den helt öde GOT-loungen i väntan på flighten till CPH. Att jag fick SEQ:BN1 kanske inte bara var skicklighet denna gång?
Låt oss börja drömma om privatjet med JetTime...

Jag är på Stavanger och väntar på flighten till Bergen, därifrån flyger jag vidare till Ålesund.
Idag ska jag flyga 5 segments utan att vara Mileage Run/Segment Run. (Jag har ett möte i Ålesund idag)

Dagens reserutt är Stavanger->Bergen->Ålesund->Oslo->Köpenhamn->Stockholm.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

5 segments fick inte plats på ett boardingkort när jag skrev ut boarfingkortet på SAS Check in automaten. Jag kunde inte få boardinkortet på min SAS app av någon anledning.

image.jpg
image.jpg
Hej från ViaMilano loungen på B piren vid Milano Malpensa flygplatsen.
Väntar på Finnair till Helsingfors som är försenad till 11:55.

EC261/04 på gång? :D
30 minuter försening räcker väl inte för det?
Dessutom ska jag vidare till Köpenhamn från Helsingfors och har väl ändå 2 timmar i Helsingfors ifall planet skulle vara 30 minuter försenat tills dess.
2 flaskor Krug blev det iallafall inatt i Cathay Pacific första klass från Hongkong :D
Och 2 kaviar serveringar.
Varav en flaska Krug och en Kaviar till frukost:)
Några bilder tog jag av det.
image.jpg
image.jpg

Hej från Kiruna!
Semestern kan börja...
Ska med SK1045 till Stockholm 13:35, men då det inte landat ännu och har en bit kvar, så tror jag inte att den avgångstiden kommer funka.
Ska iaf inte vidare idag, så för min del kvittar det.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen