Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan glatt och överraskat bekräfta att Lufthansas utan dröjesmål släppte in mig i sin lounge på Heathrow inkl det vita accesskortet till Sentator/Gold.

Två försök innan på United och Singapore blev nekat varav den glada och mycket trevliga personalen i Singapores entré var mycket förvånade över att vakten som kollat mitt boardingkort hade släppt igenom mig trots att han frågad varför jag skulle till transfer när mitt flyg avgår kl 10:20 imorgon förmiddag. Jag svarade ärligt att jag skulle fördriva lite tid i loungerna och ta en dusch och äta mat samt beundra den nya fina terminalen. :)
Ja men välkommen sa han då.

Nu dags för mat och fika i brist på dusch...
Sedan bär det av in till stan.

På GOT är det ödsligt denna tisdag. 6 st i loungen varav 2 är personal. Nu väntar bussgate, vilket för mig är en gåta då gate 15, 16, 17 är tomma - och förmodligen fler. De skall förvisso fyllas av bland annat Stockholmsplan, som dock alla landar efter att CPH-kärran har gått.

United Club på EWR terminal A. Stora ombyggnader på G i terminalen, så det är verkligen lugnare här.

Och vad är detta.. God soppa, färska grönskar, hummus och pita. I en United club! Och jag hittar inte de där små påsarna med morötter ens om jag letar! Vad är det som händer?!

På GOT är det ödsligt denna tisdag. 6 st i loungen varav 2 är personal. Nu väntar bussgate, vilket för mig är en gåta då gate 15, 16, 17 är tomma - och förmodligen fler. De skall förvisso fyllas av bland annat Stockholmsplan, som dock alla landar efter att CPH-kärran har gått.
Fast bussgate känns samtidigt lite exklusivt när vi är 4 pax samt kapten och styrman ombord. Närmare First Class experience än så kommer man inte på Landvetter...

United Club på EWR terminal A. Stora ombyggnader på G i terminalen, så det är verkligen lugnare här.

Och vad är detta.. God soppa, färska grönskar, hummus och pita. I en United club! Och jag hittar inte de där små påsarna med morötter ens om jag letar! Vad är det som händer?!
Det här kanske?

United planerar upplyft av United Club, Global First Lounge och United Arrivals Lounge | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

United Enlists Celebrity Chef and Star Mixologist, as Airline Continues to Elevate United Club Experience - Feb 3, 2016

Troligen. Stötte dock inte på det i varken den "bättre" cluben på ewr förra veckan eller på den i Orlando i morse. Där var det samma gamla sortiment.

Hursom. Jag tror inte på dem förbättringen förrän jag sett det själv..... Minst 3-4 gånger :)

Äsch, jag jinxade det.

Tillbaks i samma lounge ett par timmar senare. Efter att ha varit borta i en annan del av terminalen (annan säkerhetskontroll) och försökt åka med Air Canada som blev inställt. Ombinad till United och tillbaks hit. Och sedan 2:30 försening på United. Och nu verkar Air Canada ha satt in en till avgång som nu blir före min United-flight. Fast den blev just också 2 timmar sen. Nä, det blir fika fram till avgång... Och kanske prova någon mer av de där nya snacksen.

Hälsningar från en halvfull SAS lounge på GOT. Idag flygs det till Bryssel och sedan vidare med bil till Gent. Sista veckan med direktflyg GOT-BRU med SAS...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen