Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sakura Lounge, Kansai (KIX), Osaka. Trots den tidiga timmen finns mat och dricka för alla smaker och snabbt wifi. Japan är effektivt, allt går enligt tidtabell, shuttlebussen från hotellet avgår på sekunden, incheckningen oerhört effektiv, säkerhetskontrollen öppnar på sekunden enligt anslag, passkontrollen går snabbt och nu hoppas vi bara att Air China till Beijing också avgår enligt tidtabell på vår första del av hemresan mot Stockholm.

20160719_074358.jpg

Hälsningar från ett regnigt och dimmigt Beijing.
Nu sitter vi i Air Chinas First Class Lounge och filosoferar inför hemresan med Air China direkt till Stockholm.

Hej från SAS guld lounge i Köpenhamn. Här blir jag i över 3 timmar till.
Har inte kallat maten här med de hade riktigt bra mat i LOT Hon Circle Loungen i Warszawa

Hur är hotellet i övrigt? Tittar lite på detta för nästa år.
Många hotell här på södra Bali är stora hotellkomplex så också IC-Bali. Jag kan varmt rekommendera att välja Club room då du kommer till ett sido annex och tillgång till Club pool. Då får förstås då tillgång till deras Clublounge också.
Som AMB blir du minst uppgraderad till Club Duplex Suite (etage på 74m3). När jag tittade på min bokning för ett par dagar sedan hade jag fått en uppgradering till Club Balinese Suite vilket var visade vara fel när jag kom hit....fick bara den "vanliga" Club Duplex Suite. Men är rätt glad ändå för jag riskerat att komma när club poolen dvs mer oljud...
Edit: Jag tycker denna stranden på västra sidan är bättre då du verkligen kan bada/surfa på den dvs inte "broken beach" som på östra sidan.

Jag har tidigare postat lite bilder om hotellet och loungen, men jag tog lite bilder idag igen på mitt rum.
20160719_112045.jpg

20160719_112119.jpg

20160719_112136.jpg

20160719_112203.jpg

20160719_112324.jpg

20160719_112433.jpg

20160719_112521.jpg

Last edited:
Har netop checket ind i CPH og sidder i Aspire Loungen. Jeg er træt af denne lounge, den er alt for "basic". QR's specielle lounge-sektion er ikke afmærket. Det gør intet, da A/C ikke virker derinde. Skal med QR til HAN via DOH og BKK i overmorgen. Opgradering til First DOH-BKK er ikke gået igennem pga. af modstridende tolkninger om deres opgraderingstilbud - Business er fuld og det umuliggør "stepwise" opgradering. Lige nu venter forhåbentlig take off champagne og sæde 4A her fra CPH med QR164 som er landet...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen