Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Morn Morn från SAS Plus Lounge förklädd till Lufthansa Business Class Lounge @LHR T2

Ingen fika idag eftersom jag har bilen (igen) som väntar på ARN.

7792d1c08c156fc67b5ae235774211fe.jpg

En försenat "latergram" dubbel incheckning från SAS Gold på ARN och OSL. Testade nya utrikes till inrikes flöde i OSL idag. Vilken skillnad! Perfekt att gå till SAS Gold medan jag väntade på BGO kärran...

Hinner knappt se vad som händer därinne då datorn kommer direkt fram. Nu sitter jag på BGO och väntar på en båt söderut ;)

Efter senaste inofficiella BC träffen här på LHR så fick jag upp ögonen för det här med att duscha i loungen. Sagt och gjort.... hej från duschen i en mycket lugn och behaglig Plaza Premium Lounge som jag bara sprang in i snabbt senast. Nu har jag 1h här innan flighten. :)

Edit: Förtydligande...vi hade alltså inte BC träff i duschen senast. Det hade isåfall varit den mest inofficiella av alla inofficiella BC träffar.

Då var vår lilla minisemester slut för denna gång.
Admirals Club-loungen, JFK, Terminal 8 på väg mot London och slutligen Oslo. Får nog göra ett besök i deras Taxfree och få med mig en Brooklyn Gin hem. Såg ut som ett bra alternativ

Slank in en snabbis i SAS gold på T5 innan min vidare flight till LLX, inga problem vare sig i security eller lounge,mycket trevligt i den nya loungen,men mer folk än i business loungen! Nästan värt o ta en 2 timmar transfer o bara ta det lugnt :)

Har varit ganska ofta på Bangkoks flygplats men bara besökt Louis' Tavern och Thai lounger. Jag har aldrig haft längre stopp där än runt 1,5 timme och dessa lounger har legat bäst till och det har inte riktigt funnits tid att hoppa runt. Idag blir det annorlunda. Ska vänta 6-7 timmar så det lär finnas tid att prova lite annat. Några rekommendationer? Jag har EBD och Priority Pass och ska flyga Thai.

Sidder i Hanoi (HAN), Noi Bai T1 Domestic Airport, VNs Lotus Lounge. Herligt vejr, nyder det lange kig dels på pladsen, dels på den nye highway til Hanoi city. Kærren A321 går til Hue, det lykkedes mig at rykke frem til en tidligere afgang uden ekstra omkostninger. En C-billet til 100 USD

Har varit ganska ofta på Bangkoks flygplats men bara besökt Louis' Tavern och Thai lounger. Jag har aldrig haft längre stopp där än runt 1,5 timme och dessa lounger har legat bäst till och det har inte riktigt funnits tid att hoppa runt. Idag blir det annorlunda. Ska vänta 6-7 timmar så det lär finnas tid att prova lite annat. Några rekommendationer? Jag har EBD och Priority Pass och ska flyga Thai.

Jag började med EVA Lounge. Och, ja, vad ska jag säga? Det känns inte som om jag behöver prova någon annan efter det här. Stort och rymligt, god mat (trots min önskan om specialmat) och trevlig personal. Dessutom glass. :)

Tänkte ta mig till Singapores lounge också, men det är kanske ett nerköp?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen