Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hvilken lounge? Jeg kommer DOH imorgen eftermiddag.
PS. I BKK gør jeg altid det samme som dig og vælger Cathay's Lounge i.st.f. TG loungerne
Ja du, jag vet inte vad den heter! Men det är den stora loungen där man åker uppför rulltrappan och sedan är det en stor trappa upp till
restaurangdelen.

• Gilla
Reactions: pep
Hälsningar från Swiss Senator lounge på ZRH på väg till PMI.

Tanken var att spendera ca 3 tim här men nu blir det 1 tim pga sent plan in.

Lunchmaten verkar vara på väg ut, kakor o soppa finns.
Det är nog ett skifte på gång till eftermiddagen.
Glassboxen borta!

Hälsningar från Swiss Senator lounge på ZRH på väg till PMI.

Tanken var att spendera ca 3 tim här men nu blir det 1 tim pga sent plan in.

Lunchmaten verkar vara på väg ut, kakor o soppa finns.
Det är nog ett skifte på gång till eftermiddagen.
Glassboxen borta!
Igår försvann maten strax efter 13 och ersattes av kakor.
Var där till ungefär 16 utan att något kom ut.

Godmorgon! Arlanda SAS G i T5 och avnjuter lite "andrafrukost" innan avfärd 9:20 till Oslo. Sista jobbtrippen innan Jul! Jag ser ljuset i tunneln!

@nota bene, min uppfattning är att utbudet är likvärdigt oavsett tid på dygnet.
Jag testade den för några veckor sen. då fanns det tre varma rätter, mackor samt en nudelbar med 5-10 sorter att beställa. Dryckerna kändes som SAS Gold. Ska man flyga från 16 är den smidig att vänta i då man ser ner när de har börjat boarding, annars sitter man såklart i The Wing eller The Pier.

I väntan på QR 0170 mot Doha sedan vidare med QR 0540 mot Kolkata
Er du i DOH nu? Jeg sidder lige nu i First Class Lounge, men flytter gerne op i Al Mourjan hvis du sidder der?

Der er 5 ting rivende galt med "First Class Loungen". Den er ikke på niveau med noget der blot ligner lounges for elite travellers (læs: OW Emerald). De er ingen udsigt, der er ingen bar, der er ingen display af drikke (ikke engang et køleskab!), der er ingen varm mad, der er ingen hvilerum. Et uinsprerende design men stille lounge (ingen gider være her?) ødelagt totalt af et extern lysinferno af reklamer Utroligt at QR kan lægge navn til denne lounge for OW premium sammenlignet med DXB, HKG, og LHR er vi næppe på 5% niveauet af disse.

Last edited:
Er du i DOH nu? Jeg sidder lige nu i First Class Lounge, men flytter gerne op i Al Mourjan hvis du sidder der?

Der er 5 ting rivende galt med "First Class Loungen". Den er ikke på niveau med noget der blot ligner lounges for elite travellers (læs: OW Emerald). De er ingen udsigt, der er ingen bar, der er ingen display af drikke (ikke engang et køleskab!), der er ingen varm mad, der er ingen hvilerum. Et uinsprerende design men stille lounge (ingen gider være her?) ødelagt totalt af et extern lysinferno af reklamer Utroligt at QR kan lægge navn til denne lounge for OW premium sammenlignet med DXB, HKG, og LHR er vi næppe på 5% niveauet af disse.

Efter missat flyg pga försening från första benet sitter jag nu och käkar något efter 2timmar krigande i Qatar disken som verkar vara laglös och alla bara skriker och tränger sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen