Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja ni, hur slutar det här äventyret? Satt och jobbade på i Austrian Senator Loungen när ett SMS kommer från TripIt.. OS317 cancelled

Tajming usel. Alternativ få. Först ombokat till Austrian i morgon kväll då jag har telefonmöte i morgon bitti. Sen gick jag Airside och insåg jag har kundmöte i Bromma kl 14.00..

Hittar nu ny Austrian rep som tycker som jag: vi chansar på "no show" på LH808 från FRA till ARN i kväll Så nu på väg till FRA så får vi se vart jag hamnar i kväll

Ombokat till fullpris J-klass kombinerat med SEN status borde ge bra prioritering i alla fall

Last edited:
Då sitter jag i Senatorloungen på FRA. Snabb koll hos transitdesken gav positiva besked ;) Mycket nöjd att komma hem ikväll, långt viktigare än någon EU261/2004 då jag har så himla mycket att göra i morgon.

Så plats 4F sitter jag och om någon befinner sig här i A-loungen eller på LH808 kom gärna förbi och säg hej!

#detlösersigalltid

Jag swishar en hundring om du klipper ut din resa och hur du blivit ombokad, på DY's Facebook sida så deras resenärer får något att fundera över.

Skall fundera på hur bäst lägga fram detta ;) Men det ät "vintage" Lufthansagruppen hela vägen för min del. När det blir IrrOPS är det ingen som i min erfarenhet hanterar detta bättre.. Skall skriva mer när jag kommer hem, men nu måste jag rusa till gaten som är en bussgate..

Jag hann med connection på ZRH med max 5 min marginal efter en språngmarsch. Sen LX IST-ZRH med MCT i originalbokningen. Skönt med så smidig flygplats!

Skall fundera på hur bäst lägga fram detta ;) Men det ät "vintage" Lufthansagruppen hela vägen för min del. När det blir IrrOPS är det ingen som i min erfarenhet hanterar detta bättre..
De löste det galant åt mig också när jag senast flög Austrian. Men, det var ju inte de själva, utan jag som fick driva fram en lösning. Dock gick de ju med på den när jag visade vilka alternativa LH-flighter som fanns tillgängliga. Iaf, de har ju en hel del alternativ när det gäller många destinationer. :)

De löste det galant åt mig också när jag senast flög Austrian. Men, det var ju inte de själva, utan jag som fick driva fram en lösning. Dock gick de ju med på den när jag visade vilka alternativa LH-flighter som fanns tillgängliga. Iaf, de har ju en hel del alternativ när det gäller många destinationer. :)

Utmaningen var att LH808 var fullbokat när Austrian letade efter alternativ till alla. Så jag förstår att Austrian inte vill sparka problemet över på Lufthansa med att skicka över massor av passagerare till Frankfurt som sedan sitter fast där. :)

Kvinnan jag talade med senare var av det lite mer "erfarna hållet" så vi skrattade oss fram till att det nog löste sig. Jag frågade "vad händer om jag fastnar, är det mitt problem". "Du vet Herr Senator, det löser sig. Som du själv säger, blir det nog alltid 'no shows' från Frankfurt." Så blev det.

#tröttidag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen