Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu så där en 20h senare är jag i Bangkok för lite frukost i Thai's first class lounge. Trevligt med lite räk-soppa efter att ha käkat frukt och bratwurst på flyget!

På Sj Lounge Sthlm C
image.jpg

Sitter i SAS Popup-lounge på Arlanda T5 nu på väg till London med SK1523.

Testade nya loungen tidigare, men sen begav jag mig bort till F-piren för ett försök att få komma med den tidigare flighten till LHR. Tidigare tycker jag att SAS har varit rätt så flexibla med att låta en åka med en tidigare flight om man frågar snällt vid gate och inte har något incheckat baggage (även med Go-biljett), men på sistone känns det som att de har blivit striktare med att följa reglerna kring detta och blankt säga nej när man frågar. Jag brukar lite diskret lägga fram mitt EBD-kort tillsammans med boardingkortet när jag frågar, men mannen vid gaten idag påpekade till och med att det inte hjälper med EBD, utan att det är bokningsklassen som avgör. Detta vet jag ju förstås, men när det handlar om att låta någon åka med en flight som går 50 min tidigare och göra en frekvent resenär lite nöjdare, dessutom utan kostnad (nu sitter jag ju i loungen igen och har ätit lite mer, så det blir ju faktiskt dyrare för SAS att inte låta mig åka med den tidigare flighten).

Nåväl. Man ska väl kanske vara nöjd om SAS blir konsekventa i att följa vissa regler, även om jag hellre skulle se att man fokuserade på reglerna kring prioboarding eller priobaggage. :)

Min ordinarie flight går från gate 18, så blev tvungen att gå igenom passkontroll och säkerhetskontroll igenför att komma tillbaka hit. Tydligen inga ankomster på F-piren just nu, för jag tror jag väckte personalen i båda kontrollerna och de var lite fundersamma på var jag egentligen kom ifrån.

Det säkraste tecknet på att hösten är här. SK400 är tillbaka och Agö med den. Firas enligt tradition med ostfralla och kaffe i SAS Gold, Kastrup.
SK400 ar ju sovmorgon... Satt i CPH apartment med ostfrallan i handen, graten i halsen och vantade pa KL1124 imorse (natt)!!!
Varför åker ni så himla tidigt? Har ni kor som skall mjölkas när ni kommer fram? Eller får de 5 första genom säkerhetskontrollen dubbla miles?
Någon hake måste det finnas...

Sitter i Senator loungen på T2 Heathrow, första besöket sen jag blev EBG. Kommer aldrig mer vilja trängas med pöbeln i security eller skrikande barn ute i vanliga vänthallen..

När jag gick in i och visade boardingkortet skulle jag fått eller bett om tillträde till Senator delen? Nu smet vi in när en gick ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen