Hälsningar från SAS-loungen på CPH, första besöket. Missade precis frukosten men lyckades trycka i en espresso macchiato i en liten för liten kaffekopp.
Första intrycket är att det är en ganska lugn lounge (onsdag förmiddag) med trevlig personal och behaglig inredning. Matutbudet kunde däremot vara lite bättre.
Sitter i Air France loungen på Paris Charles de Gaule (CDG) Terminal 2E.
CDG levererar och sviker inte mig när det gäller hur dåligt allting är skyltat på en flygplats.
Min flight var inte med på informationstavlan som finns vid ankomst/transfer. Jag visste i alla fall min flight skulle avgå från terminal 2E men sedan fanns det två skyltar med 2E pekade åt motsatta håll.
Jag chansade och gick åt ena hållet och självklart det var fel håll.
Tog en lång promenad tillbaka och till slut hittade jag en bussgate som var avsedd för transferpassagerare.
Även toaletterna var väl gömda bakom alla taxfreebutikerna så jag fick leta efter toaletten lång tid och till slut övergav idén och gick till loungen istället.
Själva loungen är fin och rymlig, det finns också en del mat att äta & dryck att tillgå.
Har det gott på FCT sedan 10-snåret. Kärran vidare mot Toronto är försenad, precis som alla andra flygningar härifrån (bortsett från de inställda). Finns värre ställen att slå ihjäl lite tid på!