Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då var jag på plats i FCT i Frankfurt.
Har sett mig omkring och ätit lite nötter och småplock från buffén och druckit en ginger ale (nope, ingen champagne eller whiskey för mig... maximerar ju helt klart inte FCT-värdet, men så är det..), och nu är mitt badrum klart, så ska gå och få ett bad och en anka och sen blir det nog en schnitzel.

Hilsen fra Hilton Tokyo!

Rutineret som man er jo er, blev det naturligvis er bord ved vinduet!
image.jpg

Lidt tidligere på dagen så her sådan ud:
image.jpg

image.jpg

Då var jag på plats i FCT i Frankfurt.
Har sett mig omkring och ätit lite nötter och småplock från buffén och druckit en ginger ale (nope, ingen champagne eller whiskey för mig... maximerar ju helt klart inte FCT-värdet, men så är det..), och nu är mitt badrum klart, så ska gå och få ett bad och en anka och sen blir det nog en schnitzel.

Anka införskaffad. Det fanns dock ingen påskanka, utan bara "standardversionen".
Det var riktigt skönt med ett bad efter den tidiga morgonen, men har ju inte så gott om tid här, så kunde inte ligga i där alltför länge. Som så många andra sagt så är schitzeln här oerhört god, detta trots att jag i vanliga fall inte är så värst förtjust i det. Nu hoppas jag bara att jag inte ätit för mycket här så att jag orkar med maten på planet.

Fick ytterligare en halvtimmes tid här dock då jag nyss fick SMS från Lufthansa där de beklagar så mycket att flighten är försenad en halvtimme. Min "handler" här har inte sagt något, men jag antar att hon har koll på både mig och flyget och hämtar mig när det är dags att åka.

Hälsning från SAS business lounge i Göteborg.
Vistelsen här blev något längre än jag hade tänkt.
Det kan vara bra att kolla på sitt boardingkort.:eek:
Jag trodde jag checkade in GOT CPH FRA i SAS+.
Men jag hade ju en bokning till med Lufthansa ekonomi direkt till Frankfurt och upptäcker inte att det blivit fel förrän jag kommer till gaten.
Jag hade checkat in en väska också så det var för sent att ändra.:(
Jag kunde iallafall ringa SAS och boka av SAS+ biljetten och få pengarna tillbaka.:)
Fast sedan fick jag boka en MR över kvällen till Stockholm i SAS+ för att nå diamant.
Nu kommer jag fram till Frankfurt 20 minuter tidigare än jag tänkt.
Jag missar ju därmed inte min anslutning i Frankfurt som avgår kl. 19.00.
Vart ska jag tror ni?:)

Anka införskaffad. Det fanns dock ingen påskanka, utan bara "standardversionen".
Det var riktigt skönt med ett bad efter den tidiga morgonen, men har ju inte så gott om tid här, så kunde inte ligga i där alltför länge. Som så många andra sagt så är schitzeln här oerhört god, detta trots att jag i vanliga fall inte är så värst förtjust i det. Nu hoppas jag bara att jag inte ätit för mycket här så att jag orkar med maten på planet.

Fick ytterligare en halvtimmes tid här dock då jag nyss fick SMS från Lufthansa där de beklagar så mycket att flighten är försenad en halvtimme. Min "handler" här har inte sagt något, men jag antar att hon har koll på både mig och flyget och hämtar mig när det är dags att åka.

Låter som om du har det väldigt bra! Oroa dig inte för att missa planet. De har jag aldrig hört någon göra i FCT.

Låter som om du har det väldigt bra! Oroa dig inte för att missa planet. De har jag aldrig hört någon göra i FCT.

Det vore väl iofs också en bedrift att vara den första som lyckas med det. :)
Fast nej, egentligen är jag inte så orolig.

Nu kom de och sa att vi fått en senare slot, så det dröjer ca 20 min till.

Last edited:
Fantastiskt fint ! Måste ta mig till Japan någon gång, njut !
Det kan kun anbefales. Japan/Tokyo kan jeg besøge igen og igen uden at blive træt af det! Dette er dog første gang jeg er i Japan under Sakura (Cherry Blossom) og det er noget helt andet end de andre gange, det kan virkelig anbefales :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen