Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönt och behagligt i Swiss Business Lounge i Geneve. Väntan på Sk2616, efter en avkopplande vecka.
image.jpg

OSL SAS Gold Lounge - faktiskt första gången i OSL som EBG. Känns som varför en separat lounge - märker ingen större skillnad än så länge. Att det dessutom bara är att knalla in för alla utan kontroll av EBG/EBD är ju märkligt. Men det kanske ändras efter ombyggnaden.

Dilema: måste säga att jag trivs väääldigt bra i Unitied Club i T2B Heathrow. Har nu planerat vandra iväg till LHs lounge i T2A. Det är ju en bit att vandra mellan T2A o B (typ 10-15 min). Har utsatt boarding 17.45 och avgång 18.15...nu står det Gate anges kl 17.45. Då jag läst att SAS använder båda terminalerna (80% T2A och 20% T2B - om det nu är rätt) så kan ju följden bli att ett besök i LH loungen medför onödig motion...nåja sannorlikheten är ju att det är T2A. (note: detta inlägg kan ha påverkats av att den lååånga baren hade champagne och ett gott Shiraz).

Dilema: måste säga att jag trivs väääldigt bra i Unitied Club i T2B Heathrow. Har nu planerat vandra iväg till LHs lounge i T2A. Det är ju en bit att vandra mellan T2A o B (typ 10-15 min). Har utsatt boarding 17.45 och avgång 18.15...nu står det Gate anges kl 17.45. Då jag läst att SAS använder båda terminalerna (80% T2A och 20% T2B - om det nu är rätt) så kan ju följden bli att ett besök i LH loungen medför onödig motion...nåja sannorlikheten är ju att det är T2A. (note: detta inlägg kan ha påverkats av att den lååånga baren hade champagne och ett gott Shiraz).
Jag skulle inte chansa, du riskerar ju inte bara att ga strackan 2 ggr men ocksa att missa vardefull tid i loungen. ;)

...och Shirazen passar som en smäck till den riktigt bra ädelosten...Choises, choises, choises...
...blev totalfail...efter promenad till T2A - full LH Business lounge. In i SEN - ännu mer folk. Hittade sittplats men det var totalt tjockt med folk. Lite kan säkert skyllas på det blåsiga vädret i Europa men vad jag såg var det bara ett cancellerat och ett delayed *A som borde påverkat. Dessutom var utbudet sämre...Som lök på laxen så kom det (10 min innan gate skulle utannonseras enlig tidigare besked) upp att det var en B gate som gällde och det blev Boarding direkt. Så raskt tillbaka till B - skulle lyssnat på @trekker

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen