Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
At the gate now after 2 London pride 1st glenlivet 1 blue label och en burgare. Ursäkta svengelskan men nästa gång vill jag resa med @Anfield och fika.

20150326_200726.jpg

Det er løst nu. Sidder på 5A på BA813, fyldig Update kommer fra Radisson Blu Edwardian LHR!
Tid til en update!

Check-in som ved en hver anden business flyvning, tager lidt tid da bagagen skal short-checkes til LHR, men ikke noget ud over det sædvanelige. (Agenten spørger om vi vil "vaske" resten af billeten - jeg svarer at det nok er lidt arrogant da det i så fald er 3 sektorer i F og 2 i C man smider væk... haha). Fast forward til gaten hvor spændingen begynder:

Jeg skal boarde som den første. Det lyser rødt. Alle fire bliver vinket til side og får at vide "sæt jer ned og vent, i får mere information senere". Jeg spotter mindst en håndfuld boardingkort med "upgr" skrevet på med tusch. På vej væk ser jeg at de bliver delt ud til dem bagved os allesammen med sorte Finnair Plus kort. Her begynder det at gå op for mig hvad der er ved at ske. Fast forward til boarding næsten er afsluttet:

Vi går til skranken og agenten udbryder: "Vi har fundet en bedre rute til jer. I skal direkte med BA til London. Dette fly er overbooket - også i business" Jeg svarer: "Hvad mener du med bedre? Hvis vi ville flyve BA til London havde vi booket BA til London. Vi vil flyve Finnair via Helsinki". Nu kigger agenten på mig som om jeg er sindsyg. "Jamen i får jo en meget bedre rute!" Her er det så jeg prøver at forklarer forskellen mellem BA extended breakfast og Finnairs serveringer - men hun forstod det stadig ikke og afbryder mig "I kommer ikke med det her fly". Jeg svarer "Kan det være rigtigt at det er Finnairs policy at bumpe statuspassagerer med businessbillet" hvortil der bliver svaret "JA!!".

Som enhver "medveten resenär" ved jeg at det ikke nytter at diskuterer med handlingselskaber, så den del er ligesom "tabt". Jeg siger så "Udemærket, så skal vi have IDB kompensation jævnfør EU-reglerne" hertil er svaret "Det er Finnairs politik ikke at udbetale kompensation når passageren får en bedre rute. I er heller ikke blevet IDB, i kom bare ikke med".

Her når vi til et punkt hvor jeg er ved at miste tålmodigheden, jeg er 100% klar over at overbookinger forekommer og nogen skal bumpes - men at blive løget for, det er uacceptabelt. "Hvad hedder det så hvis vi ikke er blevet Denied Boarding?" Svar: "Øøøøhhhmm" - "Så vi er blevet IDB?" Der kommer så endeligt et stille "ja" "I skal gå til transfercenteret hvor i bliver ombooket til British Airways".

I transfercenteret:
Lidt kort. Igen vil man ikke anerkende vi er blevet IDB. "Måske" bliver vi ombooket til business. Får voucher på €10 - det er jo en joke, så hellere ingen voucher. Venter omkring 35 minutter. Bliver sendt fra Aviator til SAS for at checke ind. SAS sender os til Gate C28 for at checke ind der.

Ved Gaten:
Tomt. Tilbage til transfercenteret - her er der ingen som ved noget. Spørger efter voucher til lounge "Det kan vi ikke" - "Det er jo jeres lounge!? (Aviator loungen)" "Øøøøh. Jeg ringer derover."

Nu nærmer klokken siger 35 minutter til BA813 skal afgå, og vi er stadig ikke checket ind.. Det blive et kort stop ved Starbucks for at bruge voucherne og derefter direkte til gaten.

Her er der endeligt lidt fremskridt. Det er SAS som handler BA og de ved hvad tingene handler om, så det hele er relativt hurtigt klaret. Her får vi så at vide at der ikke er mad til os ombord. (Her kommer jeg så til at joke med om vi kan blive ombooket til SAS Plus...) Det viser sig også at Finnair/Aviator har glemt at flytte billetten "med over" - det klarer SAS pigerne hurtigt og jeg hjælper med at kontrollere at alt stemmer. Stor tak til SAS pigerne ved C27! De har helt sikkert sparet os en del tid i morgen med billetfikserier osv..

Kritik punkterne:
- Løgn, Løgn & mere løgn! Hvordan kan man opgraderer en håndfuld passagerer til business hvis business er overbooket?
- Hvorfor bumper man 4 pax med C billet, heraf 2x OW Sapphire?
- Hvorfor så meget bullshit med at vi får en bedre rute? Jeg er kunden, jeg ved hvad der er bedst for mig!
- Hvorfor skal man presse agenten til at indrømme at vi er blevet IDB istedet for "bare ikke kom med"?
- Hvordan kan man sige at vi ikke er berettiget til kompensation?
- Hvordan kan det tage 40 minutter at ombooke 4 passagerer til en partner?
- En voucher på €10... Come on!
- Ping pong frem og tilbage mellem Aviator, SAS og gaten...
- Hvordan kan det være en bedre rute når der ikke er mad til os?

Jeg havde faktisk set frem til at prøve Finnair (bedre ombordprodukt end BA) og ikke mindst de nye lounger i Helsinki - sådan blev det ikke. Hvad fremtiden byder vil tiden vise - hvis Finnair formår at udbetale rimelig kompensation uden for meget brok frem og tilbage får de nok en chance til - ellers...

Heldigvis kom vil til London (det var faktisk ret tight med pladser på alle afgange, også via FRA/MUC/AMS/CDG* - BA813 var undtagelsen) og i morgen står den på afslapning i CCR og BA F til Seoul. God påske til alle! :)

* Jeg havde set at der var pladser med Qatar CPH-DOH-LHR – Det lyder sikkert bekendt for nogen ;)

Godmorgon från Kiruna flygplats, eller rättare sagt från stol 1D...
Då var det dags för en liten 3-dagars arbetstripp till Mora. Avgång med SK 1049 kl 06:05. Alltid lika skönt med den här avgångstiden...

På väg hem från isbrytarna och Luleå. Bokade om första segmentet till en tidigare flight men kunde inte boka om arn-klr i appen. Får se om jag kan göra det på plats. Annars blir det en 5 timmar lång utvärdering av de nya glasen i Guld-loungen på Arlanda.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen