Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vietnam Airlines Bz-class lounge (Domestic) Noi Bai, Hanoi. Helt OK lounge og med 300,000 VND i lommen faar man direkte adgang. Rygerummet har den bedste beliggenhed af alle sektioner her. Her serveres 3 varme retter, nudler og masser af kold retter for europæere. Masser af drikkevarer men ingen sprut, men 5 ølmærker, Vinen (både hvid og rød) er lokal fra Dalat og er gemt væk fra bardisken. Den fås kun efter anmodning og er ikke udstillet.

Det er nytårsaften her. Gedens år! Og det er jo lige mig, da jeg er født i gedens år i lunar kalenderen...

Her er en lille rotte, der løber rundt. Jeg finder det meget charmerende, og har set den (eller dens fætter?) før. Bliver nødt til at navngive den. Personalet siger, at det ikke er noget problem, fordi de har en fælde...Flyver i monkey med en A321 hjem til Hue og fruen, da jeg har 4 dages nytårsferie. Vietnameserne tager 9 dage fri. En retur fra Hanoi kostede mig 90 dollars, men jeg var også tidligt ude.

Last edited:
Sitter i AF/KLM lounge i San Francisco och väntar på Air Canadas flight till Vancouver. Intressant att man hyrt in sej i den här loungen eftersom det inte finns någon Star Alliance lounge i den här satelliten. Vi är fem st i en stor lounge och inget AF-flyg i sikte.
Dåligt med frukost men härlig utsikt.

Maple Leaf Lounge, Vancouver. Nu bär det hemåt med Air Canada via London. Märkligt med en stor lounge utan eluttag. Får väl lösa korsord när batteriet är slut. :)

Hej från Qantas Domestic Business Lounge!
Äter lite lunch i väntan på QF 438 till SYD.
Klockan är 12 och därmed bubbeldags!
Nu blir det fint väder igen då jag lämnar stan, så då blir det nog regn när jag kommer till Perth ikväll...

208b038f7b618206c0b1e244bbf1ce92.jpg

e2937a717ca484690c5f60c71cef4320.jpg

Edit: De frågade vid incheckning om jag ville ta direktflyget till Perth istället, men det är väl ingen sport...

Last edited:
Snabbt besök in för en GT på Qantas Domestic Business Lounge i SYD och säga hej till killen från Nepal som jobbar i baren här. Han har jobbat alla gånger jag har passerat här...

Kul överraskning med Qantas nya kabinlayout på väg hit. Det är ju den som SAS nu introducerar på långflygen.
Bilder kommer senare...

Mycket folk den här tiden, så det blev att hänga i baren en stund.

9821997c0e4672de42c734906d1df9d9.jpg

Last edited:
Gomorron från Swiss FCL i Zurich! Jag inväntar LX242 till Dubai idag..

Tyvärr blir det bara en snabb frukost innan jobb. Måste även åka iväg till Dubendorf för ett möte kl 11 i 30min så jag hinner inte njuta av allt..

Trevligt återbesök så långt :)

7acf217816f50b00ba939925da73ac7c.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen