Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är för övrigt tillbaka till ruta 1 där hela resan började, SAS ARN T5 gold. Hänger i BC hörnan som för övrigt är tom och pysslar med skattjakten till morgondagens barnkalas.

Jag tycker du skall göra ett flygpyssel. Exempelvis att känna igen flygplanslogotyper, vilka flygplatser trebokstäversförkortningarna står för (eller tvärtom). Vad flygbolagen har för IATA-förkortningar. Vilka nivåer det finns på de olika bonusprogrammen. Det skall börjas i tid! :)

P.S. Frågan om vilka champagnesorter som serveras hos de olika flygbolagen kanske dock skall undvikas beroende på de andra föräldrarnas inställning ;)

Riktigt trevlig överraskning igår eftermiddag att flyget för SK903 till Newark bytts till Erik Viking.

Och vilket otroligt lyft jämnfört med det gamla. Just vaknat efter att ha sovit en stund i den nya stolen - mycket bekväm tycker jag, slår det mesta andra jag provat på sistone. Och dessutom nu fungerande internet hela vägen, till och med här över labrador sea, det var några år sedan de hade det sist (och det är snabbare nu).

Dessutom första chansen att prova på "nya servicekonceptet". Också en klar förbättring tycker jag, även om skillnaden förstås inte är lika stor som på hårdvaran.

Nä, var det någon som sade "snacksbuffe"?....

Hälsningar från Senator loungen på Washington DC, Dulles airport. Lugnt och stilla. Bla. 4 olika småmackor att prova. Kirin nr. 1 att dricka...:)

Hej från Köpenhamn och SAS lounge. Mitt första besök här, lugnt och lite plock att äta. Frågade efter en businesstagg på Landvetter innan idag, men de var slut och jag fick faktiskt gå in :):):). Schysst! Frågade här på Kastrup med de var slut. Däremot fick jag en märklig blick på Arlanda för tio dagar och han sa att de skulle egentligen inte delas ut då det numera är fel färg! Sen rota han lite och jag fick en dansk( han var själv dansk)!!!

• Gilla
Reactions: pep
Mmm, jag tror Erik skall flyga hem till Skandinavien som SK904 ikväll. Den är nämligen schemalagd som SK945 (ARN-ORD) i morgon 23MAR och jag har svårt att tro att den ferryflygs upp till Stockholm - men man vet aldrig ;).

Ha en trevlig resa oavsett!

Hej fran BA Terraces MAN T3, sitter med ett glas rott och nagra trekantsmackor. Pa vage ner till LHR for vidare fard mot HEL senare ikvall. Detta ser ut som det blir sista affarsresan till Finland sa det kan bli lite firande, speciellt pa Torsdag da jag aker hem igen och har 4 timmar i HEL i Finnair Premium inplanerad (Bastubad!).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen