Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hälsningar från United club PHL. Standard lounge, plus för utsikt mot plattan, minus för att de inte har hunnit uppgradera det ätbara. Ost, kex och sunkiga morötter
uploadfromtaptalk1426868827939.JPG

Fet snöar friskt här, får se hur det går...

Jag sparar på utrymmet och hälsar från ORD United Club T1 B18 och B6 på samma gång.
Utbudet här är ordentligt förbättrat, de har soppa, ostkuber (utan plast) samt salladsingredienser och nybakt bröd.
I baren så finns det vanliga blasket men det går att få bra öl för 3 dollar. Så jag smakar på en Honkers Island.

Sådärja, sitter i United First lounge, ORD. En klar förbättring, äntligen champagne och nått litet gott. Känns att jag är 6h sen med lunchen. Klart trevligare än United Club, men inte lika bra som deras i HKG.
uploadfromtaptalk1426889516592.JPG

De i receptionen var förvånade vad jag gjorde där och lite tveksamma om jag skulle få komma in, men computer say yes! sen en dusch och vidare till T5

Efter dusch, transfer till T5 så är det dags att titta om de har någon champagne i Air France VIP lounge... de hade de inte.
Det är en långsmal lounge, med ett hyfsat utbud att dricka men inte speciellt mycket att äta. Minus för toa utanför loungen.

En titt in i "hemma-lagets" lounge, SAS ORD. Känns nästan som hemma och ser ut som förr.
Precis utanför fönstret så står det en Swisskärra som ska ta mig till ZRH.

Ett litet besök till Swiss First, precis som jag har hört tidigare så är det småflaskor med Frexnet som gäller som bubbel. Skandalöst annars en rätt ok liten hörna.
uploadfromtaptalk1426897914690.JPG

Hälsningar från Swiss F lounge på ZRH.
Trevlig som vanligt. Det märks att det är lördag, på alla barnfamiljer. Dock så uppförsig ungarna exemplariskt.

Last edited:
Så mitt brev augusti '13 gjorde ingen skillnad :( Skicka in via deras Customer Care på Swiss.com. Kanske flera röster hjälper?

Ska absolut göra, även om det är en liten detalj så är det en av de största besvikelserna av min Swiss F upplevelse, i övrigt levererar de rejält men att servera Frexnet.. när allt annat dricka i loungen håller bra till god klass? :(

Är för övrigt tillbaka till ruta 1 där hela resan började, SAS ARN T5 gold. Hänger i BC hörnan som för övrigt är tom och pysslar med skattjakten till morgondagens barnkalas.

EDIT: Nu jar jag skrivit till Swiss och påtalat denna lilla men enkelt åtgärdade brist i deras ORD F lounge. Får se vad de svarar.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen