Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle vara ganska hård i det mailet. Det är OK att de öppnar två timmar innan första flighten, men då ska det kommuniceras också! Man kan inte kommunicera en sak och göra en annan.

Självklart skulle jag acceptera att det skulle va så att dom öppnar 2 timmar innan men som du säger då skall inte infon på hemsidan vara 05:30. Självklart kommer jag vara hård, med det bemötandet jag fick så blev det en otrevlig situation och sen den nonchalanta personalen sitter inne i loungen och pillar med sina telefoner i 10 min innan öppning trotts att dom ser att jag står utanför.... Inte ett ursäkta fick man när man kom in. men OT nu så vi diskuterar det i en annan tråd istället.

Edit: träffade lounge chefen Birgitta i loungen precis, lite klockrent nästan. Berättade lite snabbt gällande öppetiderna och hon skulle ta med sig de....:D

Last edited:
Sitter i Lufthansa Senator Lounge i Hamburg. Jag har just avslutat frukost och väntar på Turkish Airlines flight till Istanbul.
Det var inget som helst problem att kreditera Turkish Airlines flight till Turkish Airlines Miles&Smiles och utnyttja SAS EuroBonus Gold för att komma in i loungen.

Självklart skulle jag acceptera att det skulle va så att dom öppnar 2 timmar innan men som du säger då skall inte infon på hemsidan vara 05:30. Självklart kommer jag vara hård, med det bemötandet jag fick så blev det en otrevlig situation och sen den nonchalanta personalen sitter inne i loungen och pillar med sina telefoner i 10 min innan öppning trotts att dom ser att jag står utanför.... Inte ett ursäkta fick man när man kom in. men OT nu så vi diskuterar det i en annan tråd istället.

Glöm inte att det är CDG vi snackar om.... Du får nog börja prata franska med dom så får du bättre bemötande :) Sedan hade du inte kommit in i Star Alliance-loungen på CDG med en biljett på SAS...

Glöm inte att det är CDG vi snackar om.... Du får nog börja prata franska med dom så får du bättre bemötande :) Sedan hade du inte kommit in i Star Alliance-loungen på CDG med en biljett på SAS...
Jag fick bra bemötande av just SAS lounge personalen på Paris CDG för några år sedan, för hon studerade japanska och ville öva sitt kunskap. :)

Jag gick ut till terrassen här på Senator loungen i Hamburg och såg två Lufthansas Airbus A380 parkerade här.
Ett i hangaren och ett annat är parkerat utanför hangaren.
Är det C- eller D check som utförs i Hamburg (nej, inte på Finkenwerder)?

Nyss incheckade på TK 1794 ARN-IST-BKK. :)
Sitter nu i SAS Scandinavian loungen med ett glas rött samt lite chips, varför skall SAS va så pryda med alkoholen jag ville ju ha en starta upp resan GT..."
Kan trösta dig med att det är samma sak hos Qantas... Kl 12 öppnar baren.
Så inte ett glas vin innan det ens!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen