Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
En hilsen fra The Loft @ BRU. Rigtigt nice lounge, efter en nogenlunde flyvning med Brussels er der nu pitstop hvor der tankes Leffe og chokolademousse, derefter endnu en flyvning med Brussels og ferien er slut for i år...

De är dotterbolag till redeijätten Evergreen Group så skulle jag tro att man läser EVA som "eva". Så gör de flesta flygplatsers utrop.
Jeg var på vej til at pinge dig for en opklaring, men så blev der lidt travlt med boarding - tak for opklaringen, det var også min opfattelse at det udtales sådan :)

Sådär ja, dagens 'kontor' upprättat i nya SAS loungen på GOT med utsikt över jetbridge 17, pastasallad ihop-plockad. Nu dags för att skriva på avhandlingen i ett par timmar. Loungen här i Göteborg var en riktigt trevlig upplevelse, väldigt fint med ljusinsläpp från de stora fönstren.

image.jpg
Hej från JAS Premium Lounge i Denpasar, Bali.
Den nya loungen på övervåniningen har bättre utbud än sist men sämre utsikt.
Jag kom inte med MH 714 för det var fullt men MH har satt in en 777 till som avgår 35 minuter senare och jag tror inte det ska vara så fullt i business på den
Svårt att klaga på den förseningen.:)

Nu blir det en övernattning i Kuala Lumpur. (Hilton) innan det blir Hongkong -Frankfurt - London - Göteborg med Cathay Pacific första klass och British Airways. USDM hade fina bonusbiljetter:)

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Nu på Hilton Executive lounge i Kuala Lumpur.
Mycket bra flyg från Bali.
Fullt i ekonomi och 3 pers i business.
Sällan har det känts så bra att svänga vänster i ingången till flygplanet.
Dock var det lite svårt att hitta väskan i KL för bält numret kom inte upp på informationstavlan för detta extrainsatta flyg.
Jo och anledningen till kaoset och extrainsatt flyg var att flygplatsen på Bali varit stängd i två dagar pga vulkanutbrottet. Snacka om flyt för mig som bara blev 1,5 timme försenad.:)
Lite bilder.

God morgon från SAS loungen på Landvetter.
Det märks att semestern lider mot sitt slut, samma tid på dygnet var det nästan tomt bara två veckor sedan. Sen är det betydligt färre ebs familjer ;)

Hej från Cathay Pacific loungen i Kuala Lumpur.
En ganska liten lounge men med hyfsat matutbud.
Nu ska jag flyga för första gången med Cathay Pacific.
Sedan blir det7 timmar i Hongkong så både the Pier och the Wing skall besökas.
image.jpg

• Gilla
Reactions: doc
Hej från Bangkok Airways Blue Ribbon business lounge på BKK domestic på väg till Samui. Är separat lounge för business. Bordsservering av enklare Thairätter samt kall öl. En bra liten liten lounge.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen