Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det verkar som att jag lyckades få en vinstlott i Cathay-lotteriet, och de verkar inte ha ändrat flygplanstyp utan det är fortfarande en 77W med First-kabin (det är ju dock 3 timmar kvar till avgång, så än finns det chans till ändring...)

Man ska inte underskatta Cathays förmåga... Det hann mycket riktigt bli equipment change (när det skedde är oklart - när jag checkade in online i morse såg jag 77W-kabinen, och ingen sa något om annat plan när jag fick boardingkort på flygplatsen). Hursomhelst så var det equipment change av trevligare sorten då det blev en 747 istället, så fick åka längst fram i nosen på den på plats 1A, vilket jag faktiskt hellre gjorde än 77W.

Mycket trevlig resa - mer detaljer följer i kommande reserapport. Tyvärr är jag dock lite besviken på kvaliteten på bilderna. Uppenbarligen måste jag skaffa ett vettigt vidvinkelobjektiv till min systemkamera och ta med den vid nästa resa istället för att förlita mig på mobilkamera.

Mycket trevlig resa - mer detaljer följer i kommande reserapport. Tyvärr är jag dock lite besviken på kvaliteten på bilderna. Uppenbarligen måste jag skaffa ett vettigt vidvinkelobjektiv till min systemkamera och ta med den vid nästa resa istället för att förlita mig på mobilkamera.
Det kan kun anbefales! Jeg har mærket ganske stor forskel efter jeg gik fra først iPhone -> normalt objektiv og siden normalt objektiv-> vidvinkel... Vidvinkel er virkeligt the sh*t når man fotograferer flykabiner og evt. hotelværelser!
Når det så er sagt skal man ikke undervurdere kameraet i en smartphone - det bliver ikke @Jonas C-grade billeder, men en hurtig aftørring af linsen hjælper meget!

Hälsningar från Senator Loungen, Heathrow. Primiär-besök för min del. :) Mycket bra lounge. Maten kanongod. Lugnt och stilla.

Hälsingar från Qantas Club lounge på BNE Domestic terminal. Efter härliga dagar i Brisbane är det nu dags för nästa etapp. Skönt att fly staden innan det stundande G20-mötet. Lite iste och en varm macka till lunch.

ImageUploadedByTapatalk1415329231.908146.jpg

Igår checkade massor av ryssar in på hotellet. Antar att de flög med denna IL-96.

ImageUploadedByTapatalk1415329248.824143.jpg

Sitter i den forvanansvart bra Virgin AU-loungen i Canberra. Battre service an nagon annan VA-lounge i Australien.

Kan gasta om nagon mot formodan befinner sig pa CBR.

Dags att ta mig till ARN inför morgondagens BC-tur till Alicante. Värmer upp med en kall S:t Eriks APA på flygplatsen i Kiruna...

Hann med 5 minuter i guld loungen på arn. Blev lite försenade från hel, kanske på att svenska hockey landslaget var med på planet till hel och kom av planet när vi väntade.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen