Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
FCL A i Frankfurt, ca 45 minuter till boarding mot Wien för vidare resa till ARN. Lite lagom trött efter lite sömn ombord på väg hit.
Vi använde FCT som vilorum och duschrum på vägen hem bara. Det enda jag drack var vatten, mycket vatten... Vi drabbades av Lufthansas trevligaste flygvärdinna mellan boston - Frankfurt. När vi på två personer druckit upp förrådet av förstaklasschampagne hämtade hon på eget initiativ Businesschampagne. Väldigt trevligt men en väldigt trött golfkillen sen.

God eftermiddag från United Club West, Terminal B, DEN. Resan hem till Sverige från EWR påbörjas via IAH. Det var ju ett extra segment och möjlighet att få prova Dreamliner för första gången. :)

Hoppas UA95 går bättre än Norwegians drömplan!

Jag sitter på terrassen av Lufthansa Senator Lounge i Hamburg med ett glas iskaffe och en ask frozen yoghurt och njuter av tillfällig sol efter regnet.
Jag flyger för första gången via Köpenhamn från Hamburg.
Intressant att åka med ett ATR plan.
Nästa uppehåll, SAS Gold Lounge Köpenhamn.

Attachments

• IMG_20140807_173255.jpg
    IMG_20140807_173255.jpg
    844,4 KB · Visningar: 129
  • IMG_20140807_173255.jpg
    IMG_20140807_173255.jpg
    844,4 KB · Visningar: 124
I United Global First Lounge i Terminal 2E på LHR.

Havde en god diskussion med loungedragen der ikke mente at Star Alliance regler gælder for United... Hun var ekstrem ubehøvlet på den venlige engelske facon, men efter en samtale til Uniteds ansvarlige fik jeg endelig ret - og hun blev noget rød i hovedet....

Man skulle tro det var op ad bakke at argumenterer imod noget der står MANGE steder på Uniteds hjemmeside, men hun gjorde alligevel et hæderligt forsøg....

Loungen er meget stille og med a-la-carte menu jeg går ombord i om lidt :)

Efter alla rapporter om den fantastiska Svenska sommaren fick jag en veckas oväntad lucka i arbetsschemat. På väg till Sverige för att förhoppningsvis fånga svansen på sommaren. Sitter nu i Emirates jättelounge i Dubai. Väntar på EK 151 till CPH. Första gången jag fått en karta för att hitta i loungen! Fina viner och bra matutbud. Moet till frukost efter en skön dusch. Även Emirates lounge i Brisbane var bra. Ligger i anslutning till gaten (75) med direkt boarding till upper deck på A380

God fredagsmorgon! Uppe före tuppen för en morgonjoggtur, skönt att komma igång :)

I övrigt blir det jobb hela helgen, med peruansk fest på lördag. Det här blir nog bra!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen