Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Checkat in på "daa Executie Lounge" på terminal 1, inte allt för mycket folk här. Utbudet är väl inte heller det bästa, men vatten, lite vin, öl och mindre tilltugg som chips, kakor och bakelser. Ingen mat vad jag kan se. Men jag klarar nog mig till 19:00.

Läste "Executioners Lounge" först. ;)
Men då kanske du inte hade klarat dig till kl 19... :rolleyes:

Har förflyttat mig till olearys loungen på ARN T5, lufthansa bjuder på middag pga förseningen som just nu beräknas bli 3h ungefär till FRA. Inte den bästa starten på resan men är glad över att resa med ett bolag som tar hand om sina kunder, utgår ifrån att jag slipper tältsäng ikväll...

Hälsningar från Air Canada Maple Leaf Lounge i Frankfurt.
På väg till Bangkok med Thai F i en 747a. Gamla F tror jag.
Bra och lugn lounge med bra duschar.
Väntar på Thai representanten som ska ta oss till flygplanet.:)
image.jpg

Det regnar en hel del just nu.:rolleyes:

Hälsingar från AA Flagship Loungen på Salmon International Airport. En trevlig lounge för att vara i USA och som drivs av ett amerikanskt bolag.. Följande samtal över frukosten på Hilton LAX i morse:

Sembl: "Du, Senator, när behövde vi vara i SF?"
Senator: "Fredag runt lunch har väl jag lovat"
Sembl: "Jag har 3 förslag tills dess, men hyrbilen här är rätt dyr, vad sägs om resa via Las Vegas upp till Tahoe och den vägen?"
Senator: "Men vi kan väl flyga till Vegas? Låt mig kolla BA Avios? Skit, vi hinner inte 09.35, men 12.20 har plats. Vi tar två platser!"
Sembl: "Jag fixar hotell"
Senator: "Jag fixar hyrbil"

Ja, så blir det ibland bland BC.se-störda människor :) "What happens in Vegas stays in Vegas"!

image.jpg

Air France/KLM lounge på Washington Dulles International. Sparta Prag - MFF passade perfekt i schemat innan vi ska boarda AF39. Ölen, vinet och champagnen smakade bättre i halvlek än just nu då det står 2-3.

Installerad och yr i T5, guld. Somnade 2h borta vid F39 men det var ingen kvalitetssömn direkt :D Nog för att det var tomt och tyst.

Lufthansa har ställt in sin avgång nu på morgonen, står en stor skylt där nere utanför var SAS säljer biljetter. Undra vad som hänt där. Annars verkar det flyta på, Mycket semesterfirare i farten.

Någon som vet om dom kör andra tider nu på sommaren till T4? Var då stängt och låst 06:10, fanns ingen skylt om andra tider heller än att den skulle öppna 05 som vanligt.

3:e och sista lounge besöket idag. Kanske 10 personer på T4, ett barn som sagt "PAAAPPPA" minst 100 gånger inom loppet av några minuter... Haha livet som förälder kan inte vara lätt :D

ARN T2, väntar på att få åka med BA 777 till LHR, därefter BA 009 till BKK.
Något udda syn, det står en SAS 737-700 här vid T2
Var lite rädd att det skulle åska och regna på Arlanda, för jag har kort anslutning på LHR, men det ser inte ut som om det skall komma någon nederbörd.

OT: En " herre" har tagit ett ex av de flesta tidnigar som finns i Loungen och stoppat i sin allt för stora handbage väska, nu blir jag lite upprörd!

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen