Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
AviaPartner Loungen på FCO, väntar in Lufthansa till Frankfurt.

Alla plan fulla idag, så omöjligt att komma med den ursprungliga planen. Kommer bli en lååååååång dag med möte i FRA på eftermiddagen. Nu behöver jag framför annat en dusch efter nattens resa med US Scaryways.

Malaysia Airlines KUL C-gates. Stor och rymlig lounge med god service samt bra utbud av t.ex frukt och ost, vilket jag inte brukar vara bortskämd med i Asien.

I Swedavias/Emirates lounge i Stockholm. Ingen champagne men en god Chardonnay som passade bra till laxmackan. En våffla håller nu på att gräddas till mig. Sylt och grädde på. Bättre än champagne?
Lars

Sitter på "nya" Senator loungen vid A-gates i Frankfurt. Så ny är den väl kanske inte.

Mycket folk bokade idag, helt omöjligt att hitta plats på tidigare flyget från FCO och tidigare flyg till ARN. Dock är loungen väldigt lugn.

En mycket underlig, eklektisk och heterogen grupp i affärsklass mellan FCO-ARN idag. En salig blandning av Europa, Afrika, Asien, och Nordamerika. Det spelades rejält mycket "Musical Chairs" ombord innan alla fick sitta på sina riktiga platser. Ett par pampiga herrar från något land i Afrika hämtades med LH First Class limo då vi parkerade vid Icke-Schengen B26 och bussades till Schengen A som aldrig är roligt. Dessa herrar åkte nog i F, men såg ut som dom precis hade handlat något anno 1985 på Myrorna i Birkastan. Så biljetten verkar ha kostat skjortan (bokstavligt talat).

ry9ynesa.jpg

Lite sen lounge update men såg SAS flighten från Arlanda landa från terassen till Senator loungen Hamburg. Vattensalut från brandkåren fick man.

Last edited:
LH F Lounge på JFK, på väg till FRA med LH401, boarding anytime now. Mycket nice lounge, väldigt likt en mini-FCT. Däremot droppade dem DO&CO som caterers för några månader sedan. Sad stuff.

Vidare till Asien imorgon.. Can't believe I'm about to say this.. men känner mig lite trött på resandet senaste veckan. Verkligen åkt kors och tvärs jorden :(. Om någon behöver guestas in (är i loungen 45 min till), skicka pm

Last edited:
Just satt mig tillrätta i A3-loungen i Aten. Här har de något jag inte ens viste att jag saknade: brickor att bära mat och dryck på.

Just satt mig tillrätta i A3-loungen i Aten. Här har de något jag inte ens viste att jag saknade: brickor att bära mat och dryck på.
Brickor? Interessant. Jeg tror det er for at undgå at folk tager for meget med til bordene som så ikke bliver spist/drukket alligevel. Skal man bære alt i hånden begrænser det sig selv? Som på visse hoteller med buffet'er hvor man skal rende op og ned, da man dårligt kan have mere end et glas og en tallerken ad gangen. Ligesom når hotellerne kun lader ganske små glas stå fremme til morgen juicen. Jeg bliver arg over denne mangel på respekt af gæster for at spare lidt juice...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen