Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hamnat i SAS Guld i CPH
För första gången i mitt 22 åriga EBG liv var maten bättre på ARN.
Kommer att få sällskap av en annan BCare på flygningen till Peking
har min favorit plats 4D

Önskar alla en Glad Påsk

Glad Påsk från SAS loungen på ORD, natten blir i SAS trygga händer till OSL via ARN.

Är hemma lagom till påsklunch hos svärmor.

har nu besökt två av JALs första klass lounger och Qantas lounge på NRT under de senaste 2,5 timmarna och varit helt själv i samtliga. Galen känsla.

Imponerad av JALs lounge då de erbjöd en 10 minuters massage fast jag flyger ut med Cathay Pacific. Utbudet av Whisky är kanske inte i klass med FCT/FCL men ändå helt okej IMG_0850.jpg

Kändes lite konstigt när jag kom in i Qantas loungen och en värdinna sprang in i köket för att ta fram hela buffén som var undan plockad.

Last edited:
Glad påsk från SilverKris Lounge i Melbourne. Flyger J på SQ men kan även gästa med mitt VA-Gold card ifall någon av en händelse är på MEL ikväll. :)

Air China First Class lounge T3, Beijing.

Väldigt lugn lounge såhär på morgonen. Hade inte för avsikt att hamna här, men blev så då min PEK-KUL MH319 är drygt 15 timmar sen så jag har lyckats bli ombokad med CX-kod på Air China till HKG och sedan CX-kod på Dragonair HKG-PEN.

Nu blir det att lista ut hur jag ska kreditera denna flight till något FFP.

edit: Så om någon är i HKG mellan 13.00 och 14.30 är jag säkert i the wing och kan gästa.

Last edited:
Jag sitter i ANA Business Lounge på Tokyo Narita T1 satellite 5. Den här är en av min favorit på Tokyo Narita.
Skillnad från loungen i satellite 4, denna lounge finns på övervåningen och har stora fönster mot plattan.

Jag tar ett glas obligatorisk islatte och tittar ut på flygplan som passerar utanför loungen. :)
ANA Business Lounge Tokyo Narita T1 Satellite 5, 08.jpg

För övrigt ser det ut som en full beläggning i SAS Go och SAS Plus på min SAS flight till Köpenhamn idag.
SAS har slutat att erbjuda Cash upgrade på Tokyo Narita och enligt check in agenten de erbjuder endast uppgradering med poäng numera.

Last edited:
Hej från Crown lounge Amman. Trevligt utbud av varmt och kallt här. De har till och med öl (och riktigt bra inhemskt rött vin), men en kall öl har jag suktat efter enda sedan vi hamnade på en alkoholfri restaurang igår. Här är det ungefär 50/50 chans vad det gäller alkohol på restauranger.

Jag är i SAS Gold Lounge på Köpenhamn flygplats och väntar på SAS flight till Stockholm.
Jag lyckades att sova ca 4 timmar på min flight från Tokyo så hoppas jag att jag kan hålla mig vaken tills kvällen.

För övrigt det fanns en manlig japansk kabinpersonal ombord på min flight. Det är ovanligt hos icke japanskt flygbolag.
Jag passade på fråga en annan japansk kabinpersonal om de får jobba på andra linjer än Köpenhamn-Tokyo. Hon sa att de inte får jobba på andra linjer.

Jag kommer ihåg att när SWISS bildades efter Swissairs konkurs samt ombildning från Crossair, vid två tillfälle såg jag japansk kabinpersonal ombord på europeiska linjer. Det är kanske annorlunda arbetsvillkor i Schweiz/SWISS än Norden/SAS.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen