Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Senatorn är i Senatorn i Frankfurt. Sur på Lufthansa som hade J9, C9, D3, och Z0 och vägrade släppa en Z1 till mig på LH803 idag :) Så efter att ha käkat en affärsklassresa till FCO fick jag åka SAS Plus på sträckan ARN-FRA.

Men min landsman Frode var toppen, och lådan i Plus var bättre än det jag normalt får på LH inom Europa i alla fall. Herren på 3D och jag på 3F var ensamma med seat block i Plus. Rad 1-7 var Plus... #DetGårBraNuSAS?

Sitter i Loungen "Le Anfore" på FCO nära gaterna "G". På riktigt, har ingen aning vilken terminal jag är på. Jag tror terminal 3, men enbart italienare kan skapa en såpass dysfunktionell kundupplevelse för resenärer till USA.

Alla amerikanska bolag samt El Al använder den s.k. Terminal 5. Denna ser ut som något Sovjetunionen byggde till OS i Moskva 1980. Kan du stava betong?

1. Börja med en stor, ful betonghall där rader av halvtrevliga människor skall kolla ditt pass
2. Ta en lite mindre ful betonghall, skapa ett antal incheckningsdiskar där
3. Säkerhetsprocedur - hålla, någon vaken kl 09.30? (Iofs, gick ohört snabbt)
4. I ett redan trångt utrymme, skapa en slangkö för att kolla pass med 2 öppna luckor
5. Skicka alla resenärerna på en buss till en annan terminal med gater? Absolut.. verkar klokt
6. Bussa resenärerna till Terminal 3? Är det här jag är?

"Only in Italy" :)

Last edited:
Sitter i Loungen "Le Anfore" på FCO nära gaterna "G". På riktigt, har ingen aning vilken terminal jag är på. Jag tror terminal 3, men enbart italienare kan skapa en såpass dysfunktionell kundupplevelse för resenärer till USA.

Alla amerikanska bolag samt El Al använder den s.k. Terminal 5. Denna ser ut som något Sovjetunionen byggde till OS i Moskva 1980. Kan du stava betong?

1. Börja med en stor, full betonghall där rader av halvtrevliga människor skall kolla ditt pass
2. Ta en lite mindre full betonghall, skapa ett antal incheckningsdiskar där
3. Säkerhetsprocedur - hålla, någon vaken kl 09.30? (Iofs, gick ohört snabbt)
4. I ett redan trångt utrymme, skapa en slangkö för att kolla pass med 2 öppna luckor
5. Skicka alla resenärerna på en buss till en annan terminal med gater? Absolut.. verkar klokt
6. Bussa resenärerna till Terminal 3? Är det här jag är?

"Only in Italy" :)
Blot spørg - anybody- du er jo heldig at være i et land hvor folk kan tale Engelsk. Break the barrier!

Lugnt o stilla i BC hörnan i SAS Gold lounge ARN T5.
Men allvarligt talat, hur tänker dom när dom designar/möblerar den här loungen? Man kan nästan tro att det är en tävling i hur många olika typer av möbler man kan ha i en lounge .
Och hur tänkte dom att man ska nå dom små och extremt låga borden.
Nej, nu blir det en GT för att komma på bättre humör!

Lugnt o stilla i BC hörnan i SAS Gold lounge ARN T5.
Men allvarligt talat, hur tänker dom när dom designar/möblerar den här loungen? Man kan nästan tro att det är en tävling i hur många olika typer av möbler man kan ha i en lounge .

Det kanske är lite för att få tillbaka den känsla man hade förut i flygplansflottan - "kan man få in fler antal flygplansmodeller än antal flygplan" borde ju gå att applicera på möbler också!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen