Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hänger lite extra tid på loungen OSL efter att SAS har hjälpt mig att missa en anslutning. Men champinjonsoppan är OK :)

Jag är på Plaza Premium Lounge på Kuala Lumpur LCCT utrikes sida, tack vare Diners kort.
Skillnad från huvudterminalen (KLIA), här är det central säkerhetskontroll som på många europeiska flygplatser.

1397091150-.jpg

Denna lounge är ganska liten (t o m mindre än tysta rummet på SAS Gold Lounge på Stockholm Arlanda T5) men det finns det som behövs för en lounge.
1397091168-.jpg

Antalet av sittplatser är 21 fåtöljer + 5 stolar vid bardisken + 5 stolar på dataterminaler.
1397091175-.jpg

På matväg finns det sallader, bröd, flingor, mackor, snabbnudlar, grillad kyckling, samosa, soppa, snacks, frukt och glass.
På dryck sidan finns det läsk, mineralvatten, öl (Tiger) och en kaffeautomat.
1397091207-.jpg

1397091223-.jpg

Det finns fyra dataterminaler och en vägg TV som visar sportprogram.
1397091159-.jpg

Gratis trådlös internet är tillgänglig.

Det finns ingen skärm som visar avgångar och ingen utrop ges, så man får ta reda på sin flight själv.
Toalett och dusch finns ej i loungen.

Plaza Premium Lounge, Kuala Lumpur LCCT utrikes - BusinessClass.se

Last edited:
Nu är jag på Tiger Airways flight till Singapore.
Beläggning är ca 90% men jag fick ledigt säte bredvid mig. Det är kanske tack vare BMI Gold? ;)

AC:n fungerar inte och det är väldigt varmt i kabinen.
Markpersonalen lastar av massor av bruna paket från cargo bay. Jag undrar om Tiger Airways säljer cargo utrymme för frakt.

Nu är jag på Tiger Airways flight till Singapore.
Beläggning är ca 90% men jag fick ledigt säte bredvid mig. Det är kanske tack vare BMI Gold? ;)

Jetstar Asia är ett bättre alternativ då de avgår från Satellitterminalen på KLIA och dessutom kan man tjäna Qantas miles på deras flygningar. Priserna ligger på samma nivå som Air Asia och Tiger.

Jetstar Asia är ett bättre alternativ då de avgår från Satellitterminalen på KLIA och dessutom kan man tjäna Qantas miles på deras flygningar. Priserna ligger på samma nivå som Air Asia och Tiger.
Det afhænger så sandelig af øjnene der ser: Tiger Airways er en forfriskende airline og en god måde at møde en moderne discount airline på. Lavpristerminalen er da også spændende at se? Har fløjet Tiger et par gange og alt lykkedes for mig. Life is an adventure. Det er diversiteten der beriger flyoplevelserne og det totale eventyr...?? Jeg synes da at det er herligt at Doctoren tager temperaturen på East Asian LCCs. Ligesom jeg har nyligt prøvet VietjetStar med success i Vietnam. Scavengers have more fun...

BC-hörnan på GOT nu. Skall via CPH till WRO, så det blir några timmar i Danmark också under kvällen. Gästboken ligger på ett annat bord än vad den brukar, mina cirklar är rubbade! :rolleyes:

På den kvällen jag tänkte flyga var både Jetstar och Air Asia dyrare än Tiger Airways.

När det gäller kreditering av Jetstar flight till Qantas Frequent Flyer, måste man välja dyrare prisklasser för att kunna tjäna miles till Qantas FFP.

Tar en Aperol Spritz i den bemannade baren i Senatorloungen ZRH som uppvärmning inför anslutningen till Rom. Bra lounge men trist att hela baren är rökområde och att schweizarna älskar stinkande cigariller...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen