Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag på Lufthansas Airbus A340 plan som skall flyga till Kuala Lumpur.
Det är tyvärr gammal First class kabin men jag hoppas att jag sover längre på denna flight så att jag inte behöver att handskas med gamla IFE:n.

Det är 3 personer i First class och det ser ut som det är nästan fullt i Business class.

Uppdatering av läget.

Jag har inte druckit en enda droppe alkohol eller rökt någon cigarr under mina timmar här på First Class Terminal.
Det som jag drack hittills var:

[*]Tonic Water
[*]Ginger Ale
[*]Grapefrukt juice

Ni tycker säker vilken slöseri med poängen, eller hur? ;)

Skoja inte. Du borde ju gå och iaf be att få 20 olika whiskey och ett par cigarrer, så att du nyttjar terminalen lite. Det där beteendet är ju nästan kriminellt!

Ja, det är ju nästintill alkoholmissbruk att INTE göra det som agehall säger! ;)

Uppdatering av läget.

Jag har inte druckit en enda droppe alkohol eller rökt någon cigarr under mina timmar här på First Class Terminal.
Det som jag drack hittills var:
  • Tonic Water
  • Ginger Ale
  • Grapefrukt juice
Ni tycker säker vilken slöseri med poängen, eller hur? ;)

Precis som doktorn så dricker jag inte heller alkohol (men gillar te), och även om jag inte har någon direkt längtan efter att börja med det heller så känns det ju onekligen som att man förlorar lite värde på en F-resa om man inte kan "tjäna in" en tusenlapp eller två i de drycker man dricker.

Om FCT och F-kabiner började servera lite "vettigt" te så vore det ju en annan femma. T.ex. något riktigt gammalt Puh Erh eller Da Hong Pao från originalbuskarna (2002 så såldes 20g av detta te för 180000 RMB (ungefär lika mycket i svenska kronor)) borde ju onekligen kunna konkurrera även med de bästa champagner och whisky-sorter. :)

Sitter nu i SAS Gold Lounge på Arlanda T5 tillsammans med en kollega innan avfärd mot TXL 17.25.
Anlände extra tidigt till flygplatsen då han aldrig varit i en lounge tidigare och ville uppleva det hela (försökte jobba hårt med att säga åt honom att inte ha för höga förväntningar - även om loungen är trevlig så är det kanske inte det paradis som han målade upp i sitt inre).

Som nämnts tidigare så pågår någon form av renovering, så området kring och bortanför BC-hörnan är stängt (vilket gör att resten av loungen är ganska välfylld.

Sitter i "andra" stora gruppen av fåtöljer rakt fram när man kommer in i loungen. Jag har en röd hoodie på mig, och min kollega är mer propert klädd med kostym. Sitter tre japanska herrar runt oss.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen