Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i SAS lounge Chicago och väntar på planet hem till Arlanda om tre timmar. Skönt att ta det lugnt - för mig är denna flygplats förknippad med stressiga byten, särskilt vintertid. Det har varit kallt och stökigt de senaste dagarna med många inställda flyg, men nu är det fint väder. Hoppas på fint bemötande i Plus på SK946.

Sådärja, där sitter man i United Club T3 SFO, och tar en Bud innan det är dags att ta sig till Las Vegas.

Blir det övernattning på Ritz Carlton eller kör ni en "Jacob" och flyger hem med sista flyget på kvällen?
Martin "kör en Jacob" och Jacob stannar kvar en natt. ;)

I Menzies Aurora Lounge på Arlanda terminal 2 nu och fy vad jag avskyr dessa tidiga mornar. Testade dock nya Flygbusslinjen som öppnade i lördags och det var riktigt smidigt. Och väl på Arlanda blev jag igenkänd av tjejen vid incheckningen som berättade att hon gillade att läsa mina tester. Så inte så dum morgon trots allt. :)

Senator Lounge pir A på FRA. Byte från DXB och mot HEL vid 0900 tiden. Ganska behaglig lounge det här, tror den är relativt nyfixad.

Sala Vip Lounge, Malaga. Ingen speciell lounge, finns lite snacks att äta. Drickat ok. "Gratis" internet, (i 15 minuter), sedan minst €4.95 för 45 minuter.

Thais lounge i Phuket väntar på TG 202 till Bangkok en 747a och jag fick ett F säte 3A tråkigt att flygningen bara är 1,5 timme
Säkerhetskontrollen tog min nagelsax, ha haft den i plastpåsen med tandkräm och övriga saker i ca 1-2 år, jag har aldrig haft problem förut, har trott att nagelsaxar var ok numera.
Efter ankomsten i BKK så bär det av i Taxi i 10 mil till en tidigare arbetskamrat som bor här med sin man.

Air France-loungen på Berlin Tegel. Nu tror jag att jag provat igenom allt som finns i loungeväg på denna flygplats och kan konstatera att inget är genuint bra, men visst, allt är väl bättre än ingen lounge access.

Ganska gott mousserande vin, skönt att stressa ner med värkande ben.

Air France-loungen på Berlin Tegel. Nu tror jag att jag provat igenom allt som finns i loungeväg på denna flygplats och kan konstatera att inget är genuint bra, men visst, allt är väl bättre än ingen lounge access.

Ganska gått mousserande vin, skönt att stressa ner med värkande ben.

SAS guld loungen på Arlanda.
Mycket folk.
Korv med bröd bjur de på.

Jag lyckades byta till ett första klass säte från IST till BKK vid incheckningsdisken.:)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen