Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och så var man på suvan (BKK) igen. Denna gången vart det en nästan helt folktom Silverkris lounge (SQ). Behöver jag tillägga att jag redan hunnit blanda mig en GT :cool:
Hemfärden går med gamla bettan SK972 till CPH och sedan vidare med SK434 till GOT. Någon mer flygning med SK's gamla B340 vill jag inte uppleva, ingen skugga över FA men hårdvaran är ju inte vad man kan förvänta sig av ett modernt flygbolag.

Lufthansaloungen satsade helt oväntat på whiskies. 18 olika på en vagn i ett hörn och dessutom med en tryckt lista med smak och karaktär för de olika sorterna. Mycket av de vanliga men också ett antal betydligt mer ovanliga sorter. Imponerande!

Visa bifogad bild 24212

Själv undrar jag när någon lounge eller flygbolag ska ta in riktigt intressant whisky. Det är lite som med öl, oftast bara standardgrejer eller något "halvroligt". Vin och champagne där emot är ofta väldigt fina och exklusiva.
Nu ser man ju inte vad de 3 längst bak är för något, men övriga tycker jag personligen ser ut som väldigt alldagliga.

Hilsener fra Oryx loungen i Doha. Det bedste "scoop" for mig her i catering er en aldeles fortræffelig Danablue Castello ost der gå helt utroligt godt med ders rødvin. Staff var søde og hjælpe mig til at se Premier League online (de officielle TVs her viser kun soap...). Skal med QR964 til Saigon efter midnat. Snupper et bad inden vi skal se Man. City og Arsenal....

Själv undrar jag när någon lounge eller flygbolag ska ta in riktigt intressant whisky. Det är lite som med öl, oftast bara standardgrejer eller något "halvroligt". Vin och champagne där emot är ofta väldigt fina och exklusiva.
Nu ser man ju inte vad de 3 längst bak är för något, men övriga tycker jag personligen ser ut som väldigt alldagliga.
Nej det var faktiskt inte alls så dumt, allt syns inte på bilden. Hittade bl.a. Woodford Reserve, Clynelish, Oban och The Glenrothes. Inte alls vidare alldagligt, i min mening i alla fall... :)

Nej det var faktiskt inte alls så dumt, allt syns inte på bilden. Hittade bl.a. Woodford Reserve, Clynelish, Oban och The Glenrothes. Inte alls vidare alldagligt, i min mening i alla fall... :)

Då skiljer sig våra whisky-preferenser väldigt mycket. För mig blir det inte mycket mer "standardwhisky" än så :). Å andra sidan anser jag att det mesta på FCT i Frankfurt också är "standardwhisky".
Clynelish är dock lite av en favorit, speciellt buteljeringar från 1997 och 1996 faller mig ofta väl i smaken :)
Oban tillhör ju classic malts, det gör även Talliskern som jag tycker man skymtar i bakgrunden.
Classic Malts of Scotland - Wikipedia, the free encyclopedia

Då skiljer sig våra whisky-preferenser väldigt mycket. För mig blir det inte mycket mer "standardwhisky" än så :). Å andra sidan anser jag att det mesta på FCT i Frankfurt också är "standardwhisky".
Clynelish är dock lite av en favorit, speciellt buteljeringar från 1997 och 1996 faller mig ofta väl i smaken :)
Oban tillhör ju classic malts, det gör även Talliskern som jag tycker man skymtar i bakgrunden.
Classic Malts of Scotland - Wikipedia, the free encyclopedia
Nu syftar jag ju mer på vad en businesslounge på en halvstor flygplats rimligtvis kan förväntas ta in (snarare än mina egna personliga preferenser). Och allt bortom Famous Grouse, Red/Black Label, Grants och Ballantines (som man finner i lounger i tid och otid) ser i alla fall jag som ett steg upp.

Nu i SAS loungen i CPH som idag är nästan folktom. Och så har man upplevt säsongens sista BKK flygning med SK972. En stunds här med en kopp kaffe! "tja skall ju köra bil om några timmar".

Vietnam Airlines Business Class lounge domestic i SGN. Meget gammeldags, mørk lounge, men der er det der skal være - bortset fra bad og champagne! Fidusen ved at rejse businessclass indenrigs i Vietnam er ikke kun lounge og bagage: Det tog mig kun 4 minuter at checke ind og gå gennem security fast lane. I economy er køerne lange og en time er almindeligt at bruge. Dette giver netto en time mere i loungen. Og flere points... Merprisen for Business billet (enkelt) er ca. 30-40 dollars.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen