Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
SAS inrikes loungen i terminal 4. Såhär mycket folk har det inte varit här någon annan gång jag varit här. Det är alltså nu alla är här...

SAS inrikes loungen i terminal 4. Såhär mycket folk har det inte varit här någon annan gång jag varit här. Det är alltså nu alla är här...
... including you! Ja, CPH burde være det naturlige Scandinavian major hub !? Det hele bliver til ingenting med alt for mange Scandinavian hubs: GOT, OSL, ARN, BLL osv. I stedet for løber AMS, FRA, MUC, og CDG afsted med det hele....

Champagne och lite tysk-amerikansk plockmat i Lufthansa Senator Lounge EWR. Ljus och fin lounge. Det gick inte att uppgradera till Business med poäng så blir fast i Plus på SK904 till Stockholm. Mycket smidig incheckning och säkerhetskontroll. Säkerhetskontrollen gick på mindre än 5 minuter tack vare fast track. Hoppas på en trevlig resa med mycket sömn :)

Nu har jag anlänt till Sas Lounge ARN T4. Inte mycket folk och inte mycket i övrigt.

Flygningen hit var... ja det var en flygning. Det som stack ut var att de ville ha betalt för chips/godis samt att det blev en lite godare bubblig dryck som fördrink. Kommer att skriva ihop en reserapport och lite recensioner under nästa vecka!

God fm från SAS CPH. På väg till London denna vackra morgon.

* Trevligt med en lö-sö i London? Check!
* Kampanj med dubbla EB-poäng GOT-CPH och CPH-LHR? Check!

Aten Eleftherios Venizelos flygplats och jobbar mig igenom alla fyra lounger som finns i Schengenområdet. På 2½ timme ska det gå, som tur är ligger de alla på rad.

Lufthansaloungen satsade helt oväntat på whiskies. 18 olika på en vagn i ett hörn och dessutom med en tryckt lista med smak och karaktär för de olika sorterna. Mycket av de vanliga men också ett antal betydligt mer ovanliga sorter. Imponerande!

IMG_5860.jpg

Och då är vi i mål, fyra av fyra. Svettigt! :) Om en timme blir det premiärflygning med Aegean, alla verkar prata väldigt positivt om detta flygbolag så ska bli intressant att se vad som kommer.

Aten Eleftherios Venizelos flygplats och jobbar mig igenom alla fyra lounger som finns i Schengenområdet. På 2½ timme ska det gå, som tur är ligger de alla på rad.

Lufthansaloungen satsade helt oväntat på whiskies. 18 olika på en vagn i ett hörn och dessutom med en tryckt lista med smak och karaktär för de olika sorterna. Mycket av de vanliga men också ett antal betydligt mer ovanliga sorter. Imponerande!

Visa bifogad bild 24212

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen