Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Placerad i Terminal 5 guld lounge. Mycket folk i farten jag säger då det. Fast track var mer seg track.
Jag lämnade loungen för 15 minuter sedan och kan bara säga detsamma. För ovanlighets skull var även Business-loungen rejält full, så det "tricket" funkade inte. Även avgångshallen var fullpackad - det är väl dags för semestrar nu..

Idag kommer jag sitta i "Emirates"-loungen (är det något annat bolag som använder den än?) om några timmar, så då blir det väl ganska lugnt och skönt.

Sitter nu i Emirates lounge på ARN. Här är det fullständigt öde. Jag var enda personen här inne, men medan jag väntade på att starta datorn så har ännu en person kommit. Lite OT så hade jag VIP Services framför mig i incheckningen förrut. De checkade in en massa väskor och hade med sig ett tiotal pass. Under alla år jag rest så kan jag inte minnas att jag sett det tidigare.

Nu hoppas jag på en behaglig flygtur ner till Dubai i säte 1K. Har aldrig flugit EK i Business vad jag kan minnas. Bara First och Economy, men jag har alltid varit nöjd, så jag antar detta blir bra också. :)

Jag sitter i Lufthansa Senator lounge på Hamburg flygplats. Det är lika trevligt som vanligt.
Det tog 15 minuter för taxichaffören att köra sista 2 km till flygplatsen.

Det var en herre som försökte att köpa inträde till loungen och jag såg att han hade ett SAS boardingkort. Jag bjöd honom in till loungen och det var han glad för. :)
Hoppas att han kollar på BC.

sitter i T4 loungen, äter ett äpple och uppdaterar FlightDiary med dagens flyg.

Problem med vändkorset. Damen släpper in manuellt, men vägrar ge sådana som saknar guldkort inträde. Jag sitter på håll och förklarar att ja man får tillträde med SAS Plus, men hon vill inte tro mig riktigt. Fick bjuda in första ;) Men det kommer fler Plus kunder som blir nekade... Nu gick hon bort och skulle dubbelkolla och det var okej tydligen. Surprise! :D

Jag sitter nu på buss 583 mot Märsta.
Jag satt i rad 30 i SAS Go när dörren av planet öppnades vid 20:36 och dessutom flygplanet var parkerat vid längst ut i B-pir.
Screenshot20140617_1.png

Jag hann till buss 583 som avgick från Arlanda Terminal 5 vid 20:41. Det måste vara min personlig rekord. :)

Last edited:
Har efter ett misslyckat uppgraderingsförsök med poäng vid checkin (hade glömt min pinkod) hamnat i SQ-loungen här på HKG. Skall med Air China till Chongqing och har lite CA-poäng liggandes men det fick bli favvoplatsen i eko, 11L, istället.

Här är det nästan tomt, nästa SQ-flight boardar om över två timmar.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen