Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hälsningar från SAS Gold lounge Arlanda. Höll på att missa loungen då jag var övertygad att loungen inte öppnade före 05:30, men hörde från medpassagerare vid incheckningen att den öppnade 05:00. På väg till Birmingham via Kastrup.

Höll på att råka ut för samma för någon vecka sedan. Skickade in en synpunkt och förhoppning om ändring gällande öppettiderna på sas.se där öppettiden 05:30 stod och fick tillbaka ett god-dag-yxskaft-svar där man beklagade att loungen inte var öppen när jag besökte Arlanda. Vilket den alltså var, det var bara så att jag inte visste om det. Av stavning i mailet och tolkningen av min synpunkt tror jag svaret kom från Tallinn... Bra iaf att loungen öppnar 05:00! :)

Lutar mig tillbaka i Emirates F-lounge i B-piren. Har ett glas Condrieu Les Cassines av Paul Jaboulet i handen. Bör matcha de två läckra smörgåsarna som ligger framför mig. Om 20 minuter blir det massage, 40 minuter fotbehandling samt complimentary 15 minuter för nacken. Efter det blir det a la carte middag i restaurangen. Planet till Hongkong går först om 5 timmar så tänkte använda merparten av flygningen till att sova. Livet känns riktigt gott!

Hälsningar från Lufthansa Senator lounge i Dubai. På väg hem med LX 243.
Det är en av de minsta lounger jag varit i. Här finns ett sydafrikanskt (kolsyrat) mousserande vin som smakar päronsoda. De röda vinerna är däremot riktigt goda. Dagens varmrätt är en kryddstark kycklinggryta med nudlar som slår knockout på vinerna. Gott om personal som plockar undan och fyller på i glasen. Fåtöljerna är bekväma - flera herrar har somnat in.

Har nu flyttat mig till F-loungen i A-piren i Dubai. En cappuccino så att jag klarar av att hålla mig vaken till boardingen. Noterade hos SeaPlanePilot att det var ett antal herrar som hade somnat in. Detsamma i denna lounge. Någon risk/chans för "ladies night" i Dubais lounger torde vara obefintlig.

Lugnt i SAS guldlounge på Arlanda så här dags...

Idag var en intressant passage genom säkerhetskontrollen: allt i mitt handbagage ble föremål för omröntgen. Varenda pinal fick plockas ut och köras i en egen låda.

Last edited:
Hälsningar från Emirates lounge i Hongkong. Högklassig lounge med ett bra utbud av såväl mat och dryck. Har bl a tagit en vit Crosez-Hermitage till bläckfiskcarpaccion. Fantastisk service där f n fem personer passar upp på runt 12-15 personer.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen