Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart kommer det en svart katt släntrande nerför gången. Och planet åker under en stege.

Som kuriosa kan jag nämna att när jag gick från Schengen-loungen så visade det sig att nån hade varit inne och smygrökt på muggen. Ja jävlar, jag trodde det var ett utdött beteende.

Som kuriosa kan jag nämna att när jag gick från Schengen-loungen så visade det sig att nån hade varit inne och smygrökt på muggen. Ja jävlar, jag trodde det var ett utdött beteende.

Detta hände på mig när jag var på Singapore Changi flygplats. Hoppas personen har åkt fast.
Lagar i Singapore är inte milda...

Last edited:
TK CIP Lounge Istanbul. En förvånandsvärt bra flygning med Turkish. Trevlig personal även denna gång, god mat (as always) och bra viner. Blir kvar här tills 11.30 ifall någon vill bli gästad.

Och jag är på väg hem ifrån Turkiet just nu i TK loungen IST. Idag är det betydligt mindre folk än vad det brukar vara på vardagarna.

@ Jonas Det behöver inte vara ett dåligt tecken med endast kvinnlig besättning om servicen är usel har du åtminstone något att titta på ;)

Och jag är på väg hem ifrån Turkiet just nu i TK loungen IST. Idag är det betydligt mindre folk än vad det brukar vara på vardagarna.

Er loungen stadig på verdensklasse-niveau? Serverer de champagne? Er der swimmingpool? Er de mere restriktive med at lukke folk ind? Det største problem (jeg har læst 100 reviews her i weekenden!) er overbefolkning og dårlig akustik....

Loungen i sig är fin, med sköna soffor, bra utbud av mat och dryck. Däremt är stämmningen i loungen inte den trevligaste. Överbefolkad (tänk dig Stockholms tunnelbana i rusningstid, när folk väller in genom spärrarna), folk som sover på soffor, backpackers som hänger utanför och "snyltar" på wifi, kö till toaletterna, dagrum som varken är tysta eller mörka. Ingen Champagne eller pool... Skulle faktiskt påstå att Lufthansas Senator Lounger på Frankfurt (B-piren) och München är trevligare.

Överlag är jag väldigt nöjd med Turkish Airlines, med undantag för den överhypade loungen.

@ Jonas Det behöver inte vara ett dåligt tecken med endast kvinnlig besättning om servicen är usel har du åtminstone något att titta på ;)
Hade en väldigt attraktiv dam som jobbade på eftermiddagens TK1765. Kylig i bemötandet, men trevlig i alla övriga aspekt. Synd bara stt hon jobbade i bakre kabinen under denna flygning. ;)

Hej på er alla.
Håller med om vad ni ovan skriver om TK loungen. För mycket folk och allmänt rörigt ibland. Idag var det ok med betydligt mindre folk, inga problem att hitta sittplats och inga eller korta köer för hämta mat.
Fick även jag kvinnlig besättning på TK1799 till GOT men som enda pax i C kan jag inte klaga på servicen. (jo det var något att vila ögona på med)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen