Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var inne en sväng på SK Arn T4, men eftersom jag inte längre var sugen på mellanöl så blev det O'Learys istället. Träffade en god vän där som skulle till Visby för att mönstra på en cementbåt :) Nu snart tillbaka till åskoväder i Göteborg!

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Sitter med 011430121 i Menzies Aurora loungen på ARN T2 och väntar på AF1063 till CDG. Imorgon väntar Paris Air Show tillsammans med Dr Miles.

Idag fick jag flyga med SmartWings från Prag till Paris.
När jag tittade på stjärtdel på flygplanet så stod det indisk flagga. När jag kollade reg-nr på nätet, visade. det sig att det var opererad av SpiceJet i Indien.
Kabinpersonal och kaptenen var tjecker (i alla fall de såg ut som och de pratade tjeckiska). :confused:
SmartWings01.jpg

Sedan man blir fundersam när man ser sån här dekaler, är det turkiska eller ungerska? Det är inte tjeckiska i alla fall.
Det kändes inte så bra att de inte ens brydde sig om att placera dekalerna rätt.
SmartWings02.jpg

Så då sitter jag i Menzies Aurora loungen på ARN T2 och väntar på flyget som ska ta mig til LHR och sen vidare till JFK.
Inte så mycket folk, men det droppar in vart efter nu. Liten minifrukost buffé, inget överdrivet och hänga i granen. Men men... Annars tycker jag det är en ganska så trevlig lounge faktiskt.

AF lounge CDG T2F. På väg till ARN efter flygmässa och Parisbesök. Sitter bra med fin utsikt över en bit av plattan och taxibanan. Och nu kom solen också så vad har man att klaga på.......

Hälsning från SAS Business Lounge på Paris CDG T1. Det är inte så mycket folk "än".
Det är en kompakt men ljus och fin lounge med bra utsikt mot plattan. Denna lounge har också blivit renoverad i samma tema som andra SAS lounger.
Loungen ligger vid gate 70 efter säkerhetskotrollen. Det skiljer ifrån tidigare loungeguider.

Turkish Airlines A330 passera utanför fönstret just nu.
Tack till 011430121 och doc för en trevlig dag tillsammans på Le Bourget!

Jag sitter i AF loungen med 011430121 och njuter av utsikten av plattan. På väg till ARN efter en mycket trevlig dag tillsammans med Dr Miles. Tyvärr levde Paris Air Show inte riktigt upp till Farnborough-nivå, även om vädret var likadant. Sällskapet var dock bästa tänkbara.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen