Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i Loungen på OSL Gardermoen efter att ha anlänt från EWR Newark. Superhärligt morgonväder och en totalt smärtfri TATL. Slå ned rumpan i sätet. 10 min tidig departure från EWR. Snabb middagsservering. Titta på en halv episod Archer på laptoppen, BOOM slocknar som ett ljus och vakna av att det är frukostservering.

Den jättetrevliga personalen släppte in mig trots att det var lite tveksamheter om hurvida jag eg hade tillgång då jag "bara" hade SAS Plus på ankommande flyg och inte mitt Widerö flyg till Göteborg. Jag antar att transfern på nära 5h spelade in också.

Ska försöka sova lite men om någon BCare tittar förbi så kika efter en BC tag i den blå sektionen vägg-i-vägg med receptionen.

--

En sak kan jag dock nämna och det är den dåliga servicekänslan på delar av personalen hos SAS vid EWR. Totalt kaos vid SAS desken pga en cancellation. Trots en mycket sansad passagerarskara så rörde personalen till det mycket med baggage drop köerna. Det smartaste draget var att bara sätta sig i City Point Bar och ta en Sam Adams och vänta till det tunnades ut.

Last edited:
Sitter i Loungen på OSL Gardermoen efter att ha anlänt från EWR Newark. Superhärligt morgonväder och en totalt smärtfri TATL. Slå ned rumpan i sätet. 10 min tidig departure från EWR. Snabb middagsservering. Titta på en halv episod Archer på laptoppen, BOOM slocknar som ett ljus och vakna av att det är frukostservering.

Den jättetrevliga personalen släppte in mig trots att det var lite tveksamheter om hurvida jag eg hade tillgång då jag "bara" hade SAS Plus på ankommande flyg och inte mitt Widerö flyg till Göteborg. Jag antar att transfern på nära 5h spelade in också.

Ska försöka sova lite men om någon BCare tittar förbi så kika efter en BC tag i den blå sektionen vägg-i-vägg med receptionen.

--

En sak kan jag dock nämna och det är den dåliga servicekänslan på delar av personalen hos SAS vid EWR. Totalt kaos vid SAS desken pga en cancellation. Trots en mycket sansad passagerarskara så rörde personalen till det mycket med baggage drop köerna. Det smartaste draget var att bara sätta sig i City Point Bar och ta en Sam Adams och vänta till det tunnades ut.

Har du EBG eller EBP? I så fall har du möjlighet att använda SL lounge som arrival lounge.

Kring Amlet Lounge i Billund. Märkligt nog har man endast tillgång till loungen i SAS Plus och som EBG/EBP på SAS utrikesresor från Billund. Utrikeslinjerna är en till antalet (i skrivande stund), OSL. Fick bli Diners. Kommer bli toppen för mig när ARN-BLL drar igång. Flyger 16:30 med SK1286 i samarbete med Cimber. Bose QC15 är laddade för en holmgång. Därefter vidare med SK1426 till ARN. Premiärtur för undertecknad i SAS Plus. Avstår dock från maten den här gången.

Annars en trevlig lounge, i synnerhet i lugn.

Changi igen väntar på QF52 till BNE. Snabbt allmänt internet här. Funderar på att skippa Diners loungen den här gången. Varken hungrig eller trött och ganska lite folk här idag måndag eftermiddag. Fika på Starbucks Terminal 1 med lite surf blir bra.

SL-loungen ARN. Några reflektioner här idag:

* Det är väldigt dålig luft i BC-rummet samt i "tysta rummet".
* Det är fullt med bananflugor kring buffén samt vid borden i stora rummet. Förmodligen har de kommit in med kryddväxterna som står placerade på borden.

Förutom detta så är det en trivsam tidig eftermiddag här, lunchar på en god svampsoppa samt ett glas rött därtill :)

* Det är fullt med bananflugor kring buffén samt vid borden i stora rummet. Förmodligen har de kommit in med kryddväxterna som står placerade på borden.

Då behöver de en sådan. Mmm, det känns som det är i Asien.
Katori senkou 02.jpg

Sas Lounge ARN T4 efter att ha anlänt med SK162 från Göteborg. Förvånad att det finns guacamole, humus o grönsaker att äta. Det fanns det inte förra gången jag var här. Tycker att det är en skum doft i terminalen (luktar toalett) och tydligen är det problem med incheckningen på hela Arlanda... Så jag vänder tillbaka med SK169 :p

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen