Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Siter i CX lounge i KIX. Har precis kommit upp mig i silverstatus hos CX, Marco Polo. Ganska så lugnt, droppar in folk som ska med flyget sen. Inget speciellt med loungen, Finns lite snittar och käka, lite snacks, så lite dricka. inget märkvärdigt alls. Fick även en inbjudan till loungen i HK och hoppas jag hinner in en sväng där och kolla lite. :)

Sitter i United Club på IAH. Ska med UA4332 til Ciduad del Carmen om ca 40 min.
Tråkigt utval av mat, fick bli lite cornflakes och kaffe som smakar gammal unken dammsugarpåse till frukost.

Så nu har man förflyttat sig till HKG, The Wing lounge, vid gate 2-3. Trevlig lounge, ganska så mycket folk, men endå ganska så lugnt och städat. Finns lite och käka, stekta nudlar, dim sum, mm.

SL ARN. Eller ja, nu i BL ARN (de har öppnat upp dörrarna från den tysta avdelningen). Hysteriskt mycket folk. Men renoveringen kommer att bli fräck. Gillar de nya stora borden i SL. Blir kvar ett bra tag.

SL ARN. Eller ja, nu i BL ARN (de har öppnat upp dörrarna från den tysta avdelningen). Hysteriskt mycket folk. Men renoveringen kommer att bli fräck. Gillar de nya stora borden i SL. Blir kvar ett bra tag.

Jag har inte bilden klar för mig vad det är för renovering? Blir SL större? SL och BL borde byta plats...

Jag har inte bilden klar för mig vad det är för renovering? Blir SL större? SL och BL borde byta plats...

Här är några bilder tagna igår kväll. SL kommer helt klart bli "luftigare" med denna lösning. Bättre ytor för att äta också.

006.JPG

007.JPG

009.jpg

010.jpg

Tack för snabbt publicerat bildmaterial! Men frågan kvarstår, är det samma yta och antal sittplatser?

Samma yta ja. Antal sittplatser, nja. Sannolikt blir det fler sittplatser i "matsalen" eftersom det tillkommit communal tables istället för soff- och fåtöljgrupper där. Tidningsstället är flyttat och är nu vid ingången till SL. Datorerna som var mot BC-hörnan är flyttade och är nu mot väggen. Ett klar lyft imo. Övriga delar, BC-hörnan och tysta avdelningen, är intakta.

Samma yta ja. Antal sittplatser, nja. Sannolikt blir det fler sittplatser i "matsalen" eftersom det tillkommit communal tables istället för soff- och fåtöljgrupper där. Tidningsstället är flyttat och är nu vid ingången till SL. Datorerna som var mot BC-hörnan är flyttade och är nu mot väggen. Ett klar lyft imo. Övriga delar, BC-hörnan och tysta avdelningen, är intakta.

Ok, då är jag med på utformningen.

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Testar idag pendeltåget till ARN från Årstaberg. Finns i SL kl 16:00 väntar in SK till CPH kl 17:15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen