Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på Changi och väntar på Finnair flight mot Helsinki. Har precis överlevt en massage i elektriska stolen. SATS loungen terminal 1. Några BCare i närheten?

SK lounge BRU. Nyrenoverad och fin. Önskar bara att SK kunde börja med lite vettig mat i sina businesslounger. Känns som att det är dags eftersom de tar bort C-klass. Det var förresten fyra passagerare som gått på brysselplanet istället för umeåplanet av misstag nu på eftermiddagen. Mats Odell på första raden skrattade hjärtligast av alla möjligen undantaget undertecknad.

Lufthansa Business loungen på STR, strax vidare mot CPH med SK i C, tänkte passa på å va nostalgisk å åka business med SK för sista gången Intra Europa när man ändå e i den här delen av världen!:D

Last edited:
United Club @ John Wayne Airport (Orange County, CA)

På väg till SFO och vidare med SK936 till CPH. Här är det ganska lugnt o skönt. Lyckades checka in mitt baggage hela vägen till ARN, men det tog stackarn 20 minuter.

Utbudet i loungen är det klassiska. Inget att äta, förutom ost och kex och godis. Baren har en del gratis alkohol samt ett premiumutbud för försäljning. Jag sitter med en gratis Sierra Nevada...

GOT, första gången i "min" hörna när den pryds av en banner och en gästbok. Någon typ av invigning i dag kl 15:00 i lounchen, ska även kolla läget i CPH senare idag. Dom har gjort om rödvinskranen som har slutat pysa. Provade den två ggr för säkerhets skull.

I GOT blev det tårta och mouserande, samma finns i CPH där jag nu sitter brevid BC bordet som är fullt. Det slutar kl 18 så jag får skynda mig för ett glas till.

Sitter i Scandinavian på ARN och väntar på flight till HEL, skall iväg och spela golf med en (förhoppningsvis) blivande kund. Är det bara jag eller har faktiskt frukosten blivit bättre efter renoveringen? Jag måste även erkänna att dom nya kafeborden inte alls är särskilt dumma, jag var nämligen rätt negativ till en början.

Jag måste även erkänna att dom nya kafeborden inte alls är särskilt dumma, jag var nämligen rätt negativ till en början.
Tycker det är mycket bättre att sitta vid kafébord än soffbord när man ska äta, dessutom går det att jobba med datorn och risken att spilla minimeras. Använde för det mesta kaféborden innan renoveringen också.

SAS SL, träffade herr Tommy P som är på väg till HEL. Jag väntar på OS till VIE. 13mnd sedan senaste resa med OS, skall bli kul :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen