Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är i Senator lounge i FRA i väntan på nästa flight till MAD. Bra lounge tycker jag: sköna fåtöljer, helt ok utbud av mat, snacks och dryck men framför allt en riktigt bra utsikt!

Fint att du gillar de nya loungerna, vilken är du i? A gates schengen / non schengen eller B gates?

Besöker Lufthansas Senatorlounge på IAD i väntan på SK926 till CPH.
En del folk, men inte fullsatt. Självserveringsbuffé med olika kalla och varma rätter. Dock ingen självservering på alkoholhaltiga drycker, så det får man be personalen hämta åt en. Sitter med en trevlig Pinot Grigio och är glad över att allt gick så smidigt idag - incheckning, passkontroll, security... :)

Morgon i Scandinavian lounge, CPH. BC-sofforna var fullsatta, så vi sitter i "grannhörnan".
Landade ett par minuter sent från IAD. I övrigt en behaglig flygning. Avrundade med champagnefrukost. :) Hade fått med en nyöppnad flaska vitt om jag inte hade den där @%*# securityn att passera på ARN. Nu fick en annan ta den. Personalen tyckte också att terminallösningen där känns ganska förlegad. De hade dock inte hört något om flytt av inrikes till T5...

SAS SL Arlanda. I väntan på SK1427 till Köpenhamn. SK411 till samma destination är rejält försenad. Enligt check-in har de varit tvungna att byta hjul (!!) på MD-kärran som skulle köra 411. Men ja, 1427 är också försenad, 1h. Rejält sliten och dessutom mörbultad efter en dryg timme ombord på Nextjets ATR-72. Enormt lång inflygning (måste ha varit 20 min) som nästan gjorde mig döv. Nej, jag avundas inte stackarna som flyger från Hemavan, Vilhelmina, Kramfors, Gällivare m fl orter med detta bolag och deras slitna kärror.

Rejält sliten och dessutom mörbultad efter en dryg timme ombord på Nextjets ATR-72. Enormt lång inflygning (måste ha varit 20 min) som nästan gjorde mig döv. Nej, jag avundas inte stackarna som flyger från Hemavan, Vilhelmina, Kramfors, Gällivare m fl orter med detta bolag och deras slitna kärror.

Hjälpte inte Bose hörlurarna? Blev förvisso lite sugen nu på att boka en resa med ATR bara för att testa.

Nu är vi iofs OT. Det som alla skriver gör att jag inte riktigt ser fram emot att åka ATR 42 mellan HEL - BMA i juni. Har i alla fall bokat plats längst bak enligt tipsen här. Kanske öronproppar också skall läggas till packlistan alltså.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen