Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i Galleries Club South på LHR. Hemfärd mot valborg om en timme med BA782. Ska vid ankomst ha försöka matchat berusningsgraden med vännerna, som jag då ska möta upp på valborgsfestlighet i villaområdet. Får se hur det går. Än så länge känns det lovande med höger/vänster och hjälpsam personal:
-MayI have some champange?
-Yes Sir, how many people are you?
-Two.

Hälsningar från Scandinavian Lounge, ARN.
Damp ner från KRN 20 minuter tidigt, så nu blir det att vänta en stund. 12:30 flyger vi vidare mot CPH med SK1421.
Tre personer i BC-hörnan, men inga taggar vad jag kunde se.
Sitter dock i tysta avdelningen idag, då jag tänker slumra lite. Blev inte så mycket av den varan i natt.
Väl i CPH ska vi ta tunnelbanan två stopp till Park Inn, sedan får vi se vad vi hittar på.

Godmorgon från KLM VIP Lounge, Manston Airport. Vi frågade på skoj om loungen fanns efter säkerhetskontrollen. Döm av vår förvåning när vi kommer in i avgångshallen (modell en gate) och det finns en härlig liten lounge med en värdinna på plats. Värdinnan serverar oss kaffe och juice och ser till att vi har det bra inför KL1520 till AMS 10:40. Härligt att flyga ibland.

KLM Crown Lounge Schengen nu. Rätt sliten efter tung kväll igår. Uppgraderad till Economy Comfort på AMS-CPH ;)

Hälsningar från Concorde Room på JFK. Måhända mindre än på Heathrow, men vi var nästan ensamma när vi kom hit. En förstaklass-lounge i princip helt för oss själva! Nu börjar middagsserveringen snart, sedan blir det massage på Elemis.

Nu sitter vi i Scandinavian Lounge på CPH i väntan på SK925 till IAD. Boarding ganska snart. Tar ett glas franskt vitt så länge.

Igår blev det ölprovning på Mikkeller Bar inne i Köpenhamn, så det blev att dra sig lite längre än planerat på hotellet i morse. :) De hade laddat alla 20 kranar med mikrobrygder från Chicago, så det var som att vara i godisbutiken... :)

Check-in här var gjord på ett kick av en trevlig man och sedan en snabb fast-track.
Nu hoppas vi bara att passkontrollen blir lika smidig...

[12:10]
Malmö Aviation Express Lounge på GOT. Helt själv här, men det går en kärra till BMA om 6 minuter och nästa går om 1,5 timme, så det är väl en bidragande orsak.

Last edited:

[19:50]
Lämnade precis Menzies Executive Lounge på T5. Väldigt lite folk, jag och två personer till.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen