Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
ARN T5 G Lounge inbjuden av en kollega. Har röd resväska med BC tag tydlig och sitter vid ett av de runda borden. Flyger till LHR via HEL då min flight blev inställd till LCY imorse.

Är i Blues lounge på SVO. Jag är EBG och flyger med SAS men fick ändå tillgång till loungen. När jag kom till loungen såg dom en aning förvirrade ut men släppte ändå in mig (efter att ha kopierat mitt boarding pass). Det verkar helt enkelt vara en smula oklart om man som EBG skall få tillgång eller inte, men det har fungerat två gånger nu :)

Scandinavian Lounge, ARN. Två norrbaggar vid BC-bordet (är det någon av våra norska medlemmar?). Sitter i den tysta delen som precis blev tyst efter att två finska fylltrattar lämnat. God lax idag, skynda er hit innan jag ätit upp allt! Ska med SK407 till CPH 15:25. MD-80 igen!

Sitter i SL ARN och väntar in min resa till OSL och HAU. Hann inte ta direktkärran till BGO så det blir denna vägen idag så kan farsan plocka upp mig på väg hem från kontoret.

Sitter vid runda borden i "matsalen" med en pappa sin två supersköna småtjejer på väg till BKK med TG. Lite avis efter nattens snö. Är kvar till 14:10 om någon är här...

Godeftermiddag från Scandinavian lounge ARN T5. Är glad att komma in då 14-årig dotter Matsson är den enda EBG i familjen och har bestämt sig för att gästa hustru matsson och lämna pappa matsson i businessavdelningen......
Som tur är förklarar den trevliga loungevärdinnan att p.g.a sas ekonomi har dom stängt businessdelen på lördagar så jag fick också gå till vänster och njuta en laphroaig. Ser framemot CPH-BKK senare ikväll efter alla skriverier angånde SK service. Hoppas och tror att SAS levererar en bra upplevelse i C även denna gång.

Har så anlænt CPH efter business från ARN, visade sig vara Y+. Som omedveten resenær var jag nøjd ændå. Trevlig lax serverades och en pilsner,varpå jag artigt tackade før maten då jag tyckte att personalen behøvde uppmuntran eftersom 80% av Y+ læste dagens DI med kommande konkurs som rubrik. 23 årig trevlig flygværdinna kom i chock av berømmet och såg på mig som om jag var från en annan planet........Dock hade jag samma tur i CPH d.v.s. businesslounge stængd och raskt upp på øvervåning før oxebryst och en gammeldansk.
Strax går jag ut ur loungen før några ostron och bollinger på Prunier. Svindyrt men oumbærligt och vært varenda krona.
Ser fortfarande fram emot CPH-BKK och ikvæll experimenterar vi med rad 8 før att utrøna om måltidsalternativen finns kvar nær det ær vår tur att bestælla......
(om redaktør tycker detta børjar nærma sig halvdan live tripreport får ni flytta inlægget till annan læmplig tråd).

Sitter i SL på ARN T5, givetvis i den tilltänkta BC.se-hörnan, i väntan på min flight till FRA.

Om någon har vägarna förbi IFRA i veckan så skicka ett PM.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen