Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter återigen i Air Chinas förstaklasslounge på PVG inrikes T2. Kanonväder i Shanghai, fick bli några kalla på uteservering innan jag åkte till flygplatsen. Snart bor man i en kallare del av världen, så man får passa på.

Lugn sen eftermiddag i SAS Scandinavian Lounge i Köpenhamn.

Lustigt nog landade vi på bana 30 på Kastrup, dvs rakt från öster, första gången det någonsin hänt mig under alla år. Det innebar rent praktiskt en snygg sightseeingtur över Malmö på låg höjd följt av inflygning längs med hela Öresundsbron, från brofäste till brofäste, så nära att man kunde se passagerarna inne i bilarna som körde på bron. Annars brukar de alltid använda de parallella banorna 04/22. Undrar vad som föranledde detta.

På Kastrup stod dessutom tre Boeing 747 från Pullmantor Air. Är det något spanskt event i Köpenhamn just nu?

Var också med om samma inflygning och landning förra veckan, men jag har inte heller upplevt det särskilt ofta.

Pullmantur Cruises "Empress" lämnade Köpenhamn igår för en kryssning till Billbao, det kan ju varit matning till denna kryssning. Det är väl bland annat det som Pullmantur Air flyger.

Last edited:
SAS Business Lounge i Bryssel. Så skönt i jämförelse med vardagskvällar på denna flygplats (i synnerhet torsdagar). Skön utsikt mot den för dagen soliga fraktplattan. Vi väntar på SK1594 till Köpenhamn. Det vankas MD-80! :cool:

Hej alla,
en weekend resa är snart över och sitter i DUS Senator Lounge. Wi-Fi är gratis nuförtiden. :)

LH First Class Check-In gjorde en jätte miss och släppte mitt bagage utan att lägga en Prio tag på den. Frågade snällt varför hon inte la Prio Tag på min väska och fick svaret att det fanns ingen information om Priority på mitt bagage tag. Då kommenterade hennes kollega att SAS Gold är samma som *A Gold men tyvärr SK avgångar får inte Priority text på bagage taggen som Lufthansa Group bolagen. Vi får se hur länge jag får vänta mitt bagage i ARN ikväll när jag landat. :confused:

Är i en ganska busy Scandinavian på ARN. På väg till CPH 09.15 och hem med sista flighten ikväll. Ser fram emot besöket i Scandinavian i CPH ikväll, det var flera månader sedan sist.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen