Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis Skillsen! Min erfarenhet är att varken flygbolag eller hotell noterar detaljer som jämna födelsedagar, tyvärr...
När jag för något år sedan bodde på Hilton Metropol i London, så knackade det på dörren. Eftersom jag höll på och byta om svarde jag, i tron att det var städerskan, ' not now - later please'. Men knackandet fortsatte intensivare. Jag öppnade och där stod en dam med en flaska 'champis' i kylare, två glas och en chokladtårta! Grattis, var hennes ord. Lite omtumlad svarade jag därefter i den ringande telefonen. Grattis, var budskapet, från EL, hoppas tårtan smakar bra!
Så visst kan hotell ha koll på bemärkelsedagar. De avslöjade vid utcheckning i EL, att de sett i mitt pass att jag hade födelsedag under vistelsen. En trevlig överraskning.

Hälsningar från SAS Business loungen på T5, lite folk så här en fredag kväll. Köttbullar och potatissallad samt ett glas vin, väntar på ET till Rom i Business Class...

Kul LH verkar ha lite koll, blev gratulerad då jag flög på födelsedag förra året. Fick en flaska mousserande ta med efter en flight DUS-EDI.

Sitter i Club America First Class lounge, J-piren, på Miami flygplats och väntar på min A380 till Frankfurt!
Udda utbud i loungen för att vara F-classlounge: Småmackor, chips/snacks, lite kakor och olika sorters läsk. Bemannad bar, men jag ser då inte till något annat drickbart. Ser i alla fall fram emot flygningen.
Läser också att det är strejk i Frankfurt, men att jag bör klara mig precis.

Hittade just lite vin i loungen. De hade det undangömt under disken i baren. Svårt att kunna välja när man inte kan se vad som finns...

Halsningar fr Rom Airport och Mosaici loungen. Detta ar ingen lounge att hetsa upp sig for. Daligt utbud, finns lite snacks och bakverk. All dricka bestalls fran bemannad bar. Vantar pa LX till ZRH, dar lar det finnas battre om jag forstatt ratt

Hälsningar från Lufthansa First Class lounge i Frankfurt. Sov lite länge på hotellet, så detta blir bara ett kort besök för ett glas champagne. Ska vidare 17:30 till CPH med SK 676. Måste dock igenom både pass- och säkerhetskontroll igen, suck...

Första besöket i Swiss loungen i Zurich för min del. Lite folk en lördag och här bjuds det pa indisk risotto samt en feldschlösschen.
Min flight med LX i C till BCN väntar, skall och se Barcelona - Valencia imorgon pa Camp Nou

Då var man i Scandinavian lounge på CPH och softar med en öl...
Sista etappen för idag blir med SK 1430 till ARN kl 20:45.
SAS-kärran FRA-CPH hade två rader i business och alla stolar var upptagna. Jag hade bokat stol 1D, men av någon anledning hade jag vid incheckningen i MIA blivit flyttad till 2F. Då jag helst vill ha gångplats ändrade jag till 1C då det var tomt bredvid just då. Vad jag missade var att det var en MD81, så det blev att sitta och knuffas med passageraren som dök upp bredvid...
Det bjöds en kall måltid (lax) ombord. Jag var mer trött än hungrig så jag hade nog inte uppskattat någon större anrättning. En champagne till maten och sedan lite kaffe och en konjak var väl ungefär vad man hann få i sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen