Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i en rätt så packad gate 5 på LLA.
Planet verkar vara på tid. Det var dock inte den flight jag egentligen skulle ha åkt idag från KRN. Noterade minst 30 min försening på den, just då jag ringde och sa att de kunde ta bort min bokning.
Ikväll blir det Radisson Arlandia för nattsömnen innan jag reser vidare vid 07:10 (hemska saker!) imorgon bitti.

Vaknade 05:30 på Radisson Arlandia och tog terminalbussen vid 06:15. Skippade SL idag, då jag insåg att mitt flyg till CPH ska gå från F39 - lääääängst bort på F-piren. Hade sparat lite av frukten och snacksen jag fått på rummet till frukost, så än slå länge längtar jag bara efter nästa kopp kaffe.
Får se vilken gate det blir på CPH. Har ca 45-50 min till ATH-kärran.

Sitter i världens bäste Guld lounge: BA Galleries First på LHR T5. I dag serveras dessa 2 trevligheter:

2012 12 14 Skumpa BA Galleries First.jpg

Menzies F-loungen på Arlanda. Flyget försenat så blir en timme längre än planerat.
Det gnälls en del på SAS loungen och den dåliga maten, men i jämförelse med att kunna välja mellan bröd med prickig korv eller bröd med brieost till middag är SAS ändå ljusår bättre.

Scandinavian Lounge, CPH. Nu skulle jag ha varit i Göteborg.
Blev nåt elfel(?) på SK1444's MD-kärra, så alla fick gå av och nu är ny avgångstid 19:00 istf 17:20.
Hela dagen har flutit på bra, trots en del förseningar. Kabinpersonalen tyckte det var kul att jag var med vändande från ATH till CPH - t o m i samma stol.
När de frågade så sa jag att jag hade slut Ouzo hemma så jag tog en sväng för att handla... ;)
Blev t o m bjuden på de två flaskorna mousserande jag beställde in... Det var ju en trevlig gest. Tack tack!!! :)
Men nu är jag riktigt trött och hade sett fram mot att vara framme.
Började bli ordentligt hungrig så det fick bli köttbullar och pilsner här i loungen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen