Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.

David

Medlem
Det kanske beror på att din bytespunkt var Beijing för Kina inrikes->utrikes.
För mitt fall var Qingdao->Dalian->Tokyo och fick jag förtulla i Dalian.

Enligt Air Chinas webbsida, man behöver inte hämta sitt bagage i Beijing när man flyger Kina inrikes->Beijing->utrikes.

Sedär, svart på vitt. :)
Misstänkte att det beror på flygplatsens möjlighet att hantera DOM-INT transfer. Chongqing hade t.ex. inte alls klarat det är jag rätt säker på.
 

Mr Carter

Medlem
I loungen på EWR är det i princip fullt 2 timmar innan avgång till ARN. Lättar kanske snart när CPH och OSL närmar sig avgång :)
 

Mikael

Medlem
Hälsningar från Turkish Airlines lounge i Istanbul. Kanske den bästa loungen jag besökt. Imponerande utbud av mat, dryck och underhållning. Enda nackdelen är att det är så mycket folk (kö till buffén med grillat kött).
Även Turkish långflygning i business gav mersmak. Kvalitén på både lounge och flygningen gör Turkish/Istanbul till ett intressant alternativ för flygningar till Asien.
 

rob74

Medlem
Hälsningar från ARN och Scandinavian Lounge! Om en dryg timme åker jag till FRA med SK637.
Brunchdags för mig och idag fanns det lax att tillgå. Blir lite vitt vin till - en sydafrikan innehållandes Chardonnay och Semillon.

EDIT: Det blir hyfsat enkel boarding idag! Gate 1 och stol 1D. :)
 
Last edited:

MarcusC

Medlem
Sitter i en ganska tom lounge i GOT där det vita vinet i tap är slut och det står en flaska mouserande Cava som inte var direkt god

Jag gillar GOT loungen, men tycker det är trist att dryckes utbudet är såpass torftigt. Lite mineralvatten på flaska, kanske några flasköl, lite mer kunde de väl ha utan att det skulle kosta så mycket mera ?? Kran-Vinet har jag nog knappt vågat smaka på nån gång i GOT :)
 

rob74

Medlem
Hej från Lufthansa Tower Lounge i Frankfurt. Väckaren gick aldrig igång imorse, så jag vaknade 25 min innan avgång. Kastade mig in i en taxi och var på plats 09:50. Avgång var 10:05. Jag var duktigt rökt, alltså. De gav mig en telefonlina så jag kunde ringa EuroBonus. Efter 30 min i kö kom jag fram. Efter 5 min hade jag en ny biljett! Stor eloge till SAS för detta!!!
Nu blir det First Class med United till Washington och sedan inrikes vidare till Miami.
Hemresan är iaf med LH och A380...
Det här suger rätt duktigt, men det kunde ha varit värre... Typ att de hade sagt "otur, grabben" och jag hade fått lösa ny biljett.
Det roliga är att jag var totalt lugn hela tiden. Var faktiskt mer stressad på jobbet i helgen.

Jag har i alla fall kvar min flight med LH's A380 i F på hemvägen...
 
Last edited:

vicce

Medlem
Hej från Lufthansa Tower Lounge i Frankfurt. Väckaren gick aldrig igång imorse, så jag vaknade 25 min innan avgång. Kastade mig in i en taxi och var på plats 09:50. Avgång var 10:05. Jag var duktigt rökt, alltså. De gav mig en telefonlina så jag kunde ringa EuroBonus. Efter 30 min i kö kom jag fram. Efter 5 min hade jag en ny biljett! Stor eloge till SAS för detta!!!
Nu blir det First Class med United till Washington och sedan inrikes vidare till Miami.
Hemresan är iaf med LH och A380...
Det här suger rätt duktigt, men det kunde ha varit värre... Typ att de hade sagt "otur, grabben" och jag hade fått lösa ny biljett.
Det roliga är att jag var totalt lugn hela tiden. Var faktiskt mer stressad på jobbet i helgen.

Jag har i alla fall kvar min flight med LH's A380 i F på hemvägen...

Då räknar vi med en reserapport :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen