Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.

MarcusC

Medlem
Fick lite extra tid imorse i GOT loungen, pga sk523 80min sen pga crew hours från gårdagen :( Ställde till dagen lite granna...

Mkt folk i loungen när dessutom tidiga morgonkärran till CPH blev inställd pga motorhaveri (tech) precis innan boarding!
 

rob74

Medlem
Sitter i loungen på ARN T4 och väntar på SK1044 till KRN. Kommer idag från OSD. Inte mycket folk här, kanske max 10 pers. Lugnt och skönt...
 

Mikael

Medlem
Hälsningar från Air Chinas business lounge i PEK och väntar på ett midnattsflyg till IST. Ganska trevlig lounge, mer eller mindre tomt, dock missade jag precis middagen, som slutade serveras 20:00. Nästa servering påbörjas 22:00. Förstår mig inte riktigt på deras mat-tider
 

Dr. Miles

Expert
Hälsningar från Air Chinas business lounge i PEK och väntar på ett midnattsflyg till IST. Ganska trevlig lounge, mer eller mindre tomt, dock missade jag precis middagen, som slutade serveras 20:00. Nästa servering påbörjas 22:00. Förstår mig inte riktigt på deras mat-tider

Det måste vara Dinner och Supper. ;)
 

Dr. Miles

Expert
Har just upptäckt att de har ett väldigt trevligt utbud av the (riktigt the på burk, inga påsar)! :)

Loungerna i Beijing och Hong Kong är trevliga mot mig som tédrickare. :)
Jag har för mig att det fanns Dragon Pearl Jasmine i Air China Business Class lounge när jag besökte där sist.
 

David

Medlem
Sitter nu i Singapore Airlines SilverKris-lounge på Sydney Intl Airport, snart blir jag ivägkörd till Air New Zealands Koru lounge då Singapore airlines flyg avgår och de stänger loungen. Vid entrén visste man inte om Air China, vilkas *G-kort jag ville komma in med, var medlem i Star Alliance men tyckte att de borde de ju vara eftersom det stod Star Gold på mitt kort. Air China avänder vanligtvis Air New Zealands lounge till sina businesspassagerare.

Förra gången jag flög Air China long haul business var det Peking-Arlanda-Peking. Hoppas det blir bättre nu med en nyare stol i 332:an.
 

David

Medlem
Hoppas att du får åka med deras nya Airbus A330 (det finns två konfig).

Denna är det:
110624-AirChinaA330Biz-01.jpg
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen