Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cloud Nine Loungen i ADD. Det här med Ethiopian är lite överskattad efter min mening. Ja, kanske superbra när man åkte ARN-FCO-ADD, men resan FRA-ADD var inget särskilt med en B777LR. Tyvärr blev det ingen Dreamliner på mig :(

Cloud Nine Loungen i ADD. Det här med Ethiopian är lite överskattad efter min mening. Ja, kanske superbra när man åkte ARN-FCO-ADD, men resan FRA-ADD var inget särskilt med en B777LR. Tyvärr blev det ingen Dreamliner på mig :(

God morgon! På plats i sagda lounge - kan inte identifiera dig, men vi sitter i den tysta zonen, bc-taggen väl synlig.

Befinner mig i SAS Business lounge på GOT, sitter vid de orangea statyerna i tysta rummet. Skall via IST, HKG och BKK slutligen till HKT några dagar, sedan samma väg tillbaka fast då med stopp i BKK och HKG. Ser redan fram emot duschen i EK F. :)

SAS Business Lounge Arlanda, skippade SL till förmån för den tystare Business Loungen. Inväntar mitt första flyg SK569 till Charles Du Gaulle där spänning väntar. Damen i check-in disken lät lovande då jag kunde gå direkt till gaten, men det återstår att se. Fortsättning följer!

Emirates Lounge HKG. Sitter med ett glas champagne och tittar ut över ett knippe KA/CX-maskiner, en 330 från Thai, min B777 TK-kärra och en 747:a från Air Pacific. En mäktig syn.

Efter jag registrerat mig och gick in mot loungen blev jag mött av en trevlig tjej som gav mig internetlösenord och tog dryckesbeställning. Bra början.

Tyvärr stänger loungen en timme 17:15 för städning så då får det bli en promenad på flygplatsen.

Last edited:
God fortsättning önskas från Cathay Pacific lounge i Frankfurt. Första gången i terminal två här.
Snart avgång med CX288 mot Hongkong.

Hälsningar från Executive Lounge på Doubletree by Hilton i Kuala Lumpur. Dessvärre hade de ingen GT, så det gick bli en Tiger. Grymt nöjd med servicen här på hotellet, trots att jag spenderade en natt på Conrad i Singapore innan. Där räckte dock inte guld för loungeaccess.

SAS SL lounge, ARN. Träffade en gammal kollega och sitter därför inte vid BC-hörnan just nu. Kommer att vara i SL lounge på CPH från ca 18:30, ska med SK2870 till BGO kl 20:15.

Sitter nu i Scandinavian Loungen under buddorna och äter frukost. Åker snart mot DUS för vidare transport mot ORD och slutlig destination LAX för lite nyårsfirande :)

Gott Nytt År!

/Christian

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen