Senaste nytt

BusinessClass.se hörna i SAS lounge Arlanda terminal 5

Sitter vid en av Macstationerna och har span på "vår" hörna i ARN Scan lounge nu, men BC folket lyser med sin frånvaro denna morgon. Flighten till HEL försenad 30 min.

Jag satte vid bordet ganska länge på söndag sen eftermiddag. Såg inga taggar där, å andra sidan har jag inte en själv heller. Kunde vi få sådana till Finland nu?

Jag fick en fråga från SAS angående borden:

"Ska borden finnas i Business Class loungen eller i Scandinavian (Guld) loungen?"

Jag svarade automatiskt "Scandinavian såklart" eftersom alla är Guld. Men är det så enkelt?

Jag fick en fråga från SAS angående borden:

"Ska borden finnas i Business Class loungen eller i Scandinavian (Guld) loungen?"

Jag svarade automatiskt "Scandinavian såklart" eftersom alla är Guld. Men är det så enkelt?

Håller inte riktigt med om att borden ska vara i guldloungen... det handlar lite om vad syftet är med borden:

* Göra reklam för BC.SE -> Businessloungen
* Maximera antalet BC.SE-användares träffmöjligheter -> Businessloungen
* Vara lite exklusiv -> Guldloungen... å andra sidan kan detta driva på att Guldmedlemmar "bjuder in" icke-statusmedlemmar.

Så jag är ju tveksam vad som är bäst

Själv har man ju tappat guldstatusen då jag fokuserar på BA i år. Att komma in i Guldloungen utan inbjudan blir för mig omöjligt, men businessloungen vore fullt möjligt då och då.

Vore jätteskoj om det här kunde sprida sig till någon av Finnairs lounger i HEL och kanske någon av BAs lounger i LHR.

Jag tror det är rätt sällan som någon *G skulle välja Businessloungen framför SL och då de flesta som flyger med *A här är *G så lär SL vara ett bättre val.

Jag har rätt ofta hamnat i Businessloungen på ARN eftersom det är proppfullt i Scandinavian Lounge och skillnaden är så liten. På CPH är det dock annorlunda.

Toppen