Senaste nytt

BusinessClass MD-80 resa 26:e oktober: Priser & paket

Status
Stängd för vidare inlägg.
Norska tullen har vid några tillfällen "tagit" f.d. kollegor av mig när man åkte på dagsresa till Sverige med videobevis av deras avresa på morgonen :) På samma arbetsgivare i Norge innan e-tickets så bokade man med utresa en dag innan/efter så man hade som "bevis" en biljett att man hade varit borta i 24t. Allt för att handla billig sprit!

När man scannar BP:t i taxfree butiken så lär det väl märkas om man vistas i landet mindre än 24 timmar? Ett smart sätt hade väl annars varit att boka två separata enkelbiljetter.

Väldigt OT kanske
Nu kanske jag är blind men jag letade efter bra erbjudande i OSLO jmf. priser i CPH och hittade inga fynd.
Däremot så ska jag förbeställa en liter Chivas regal 12yr för 199DKK på lördag efter min MR. Plocka upp i Arrival shop.
Och beställer jag under nästa vecka så får man 10% rabatt.

CPH har "tax free" för alla resenärer numera. Jämförde priserna CPH och OSL i söndags och det var ungefär det samma. Dock va min uppfattning att CPH har mera av månadens erbjudande (30 %rabatt) på vin och sprit än vad det fanns i OSL.

En bra sak som jag lärde mig när jag flyttade till Norge var att det kan finnas flera namn på samma sak, och det är helt ok. Den ängsliga fårskocksmentaliteten i att alla måste göra exakt likadant som ofta råder i Sverige var så skönt att slippa. Den vida acceptansen som råder på bc.se tror jag kommer från att många reser, arbetar och lever i en internationell miljö och därigenom har förstått att det är inte så viktigt i att alla ska göra på samma sätt, utan uppskattar tvärtom diversiteten. Men om du inte vill använda namnet Gardermoen så är det helt ok. Däremot är det bra om inser att andra använder det och så kommer att göra, oavsett vad Avinor hittar på. Det kommer du bara att vinna på.

En bra sak som jag lärde mig när jag flyttade till Norge var att det kan finnas flera namn på samma sak, och det är helt ok. Den ängsliga fårskocksmentaliteten i att alla måste göra exakt likadant som ofta råder i Sverige var så skönt att slippa. Den vida acceptansen som råder på bc.se tror jag kommer från att många reser, arbetar och lever i en internationell miljö och därigenom har förstått att det är inte så viktigt i att alla ska göra på samma sätt, utan uppskattar tvärtom diversiteten. Men om du inte vill använda namnet Gardermoen så är det helt ok. Däremot är det bra om inser att andra använder det och så kommer att göra, oavsett vad Avinor hittar på. Det kommer du bara att vinna på.
Jag önskar givetvis inte såra din eller dina kompisars självkänsla. Jag ger mig. Anything goes these days.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen