Senaste nytt

BusinessClass MD-80 resa 26:e oktober: Priser & paket

Status
Stängd för vidare inlägg.
TAXFREE
Det slog mig just nu att Norge är ju utanför EU alltså kan man inhandla Tax-free alco i Köpenhamn eller Oslo innan avgång.
Om vi Köper i CPH är det någon Säkerhets kontroll i Oslo som förhindrar detta???

Hansi :cool:

TAXFREE
Det slog mig just nu att Norge är ju utanför EU alltså kan man inhandla Tax-free alco i Köpenhamn eller Oslo innan avgång.
Om vi Köper i CPH är det någon Säkerhets kontroll i Oslo som förhindrar detta???

Nix, man får det i en säkerhetspåse så det är lugnt

TAXFREE

Om jag minns rätt så måste man i princip ha varit utomlands i mer än 24t för att handla tullfritt...

Senator skrev....Om jag minns rätt så måste man i princip ha varit utomlands i mer än 24t för att handla tullfritt...

Åkte ofta ARN-ZUR-FRA när jag jobbade i Tyskland. Köpte då Tax-free åt båda hållen, ingen koll alls.

Vad jag egentligen undrar över är att om vi köper i CPH och sen har en massa göromål på Gardemoen under eftermiddagen.
Blir det ingen ny säkerhets kontroll när vi skall till Launchen eller vi skall åka hem till ARN???

Hansi

Norska tullen har vid några tillfällen "tagit" f.d. kollegor av mig när man åkte på dagsresa till Sverige med videobevis av deras avresa på morgonen :) På samma arbetsgivare i Norge innan e-tickets så bokade man med utresa en dag innan/efter så man hade som "bevis" en biljett att man hade varit borta i 24t. Allt för att handla billig sprit!

Senator skrev....Om jag minns rätt så måste man i princip ha varit utomlands i mer än 24t för att handla tullfritt...

Åkte ofta ARN-ZUR-FRA när jag jobbade i Tyskland. Köpte då Tax-free åt båda hållen, ingen koll alls.

Vad jag egentligen undrar över är att om vi köper i CPH och sen har en massa göromål på Gardemoen under eftermiddagen.
Blir det ingen ny säkerhets kontroll när vi skall till Launchen eller vi skall åka hem till ARN???

Hansi
http://www.osl.no/tridionimages/Sikkerhetskontroll OSL_tcm181-114409.pdf
"Taxfree-varer anskaffet på lufthavner tilhørende i EU/EØS, Sveits, USA, Canada, Kuala Lumpur (Malaysia) eller Changi (Singapore), der varene ligger i forseglet pose sammen med kvittering. Kvitteringen kan ikke være eldre enn 36 timer.
• Taxfree-varer anskaffet om bord i EU/EØS-registrerte flyselskaper, der varene ligger i forseglet pose sammen med kvittering. Kvitteringen kan ikke være eldre enn 36 timer"

Gardermoen har annars en bra taxfreeavdelning om du vill slippa bära runt påsarna och bli visiterad i säkerhetskontrollen. Från Norge är det riktig Taxfree när du flyger till Sverige.
Velkommen til Norge! Heinemann Duty Free

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen