TAXFREE
Det slog mig just nu att Norge är ju utanför EU alltså kan man inhandla Tax-free alco i Köpenhamn eller Oslo innan avgång.
Om vi Köper i CPH är det någon Säkerhets kontroll i Oslo som förhindrar detta???
Hansi![]()
TAXFREE
Det slog mig just nu att Norge är ju utanför EU alltså kan man inhandla Tax-free alco i Köpenhamn eller Oslo innan avgång.
Om vi Köper i CPH är det någon Säkerhets kontroll i Oslo som förhindrar detta???
Hansi![]()
Om jag minns rätt så måste man i princip ha varit utomlands i mer än 24t för att handla tullfritt...
http://www.osl.no/tridionimages/Sikkerhetskontroll OSL_tcm181-114409.pdfSenator skrev....Om jag minns rätt så måste man i princip ha varit utomlands i mer än 24t för att handla tullfritt...
Åkte ofta ARN-ZUR-FRA när jag jobbade i Tyskland. Köpte då Tax-free åt båda hållen, ingen koll alls.
Vad jag egentligen undrar över är att om vi köper i CPH och sen har en massa göromål på Gardemoen under eftermiddagen.
Blir det ingen ny säkerhets kontroll när vi skall till Launchen eller vi skall åka hem till ARN???
Hansi
OSLO heter den bara numera ...Gardermoen
Visst, du kan också tala om för SAS och Norwegian att OSL inte har med Gardermoen att göra. De verkar ha missat det.OSLO heter den bara numera ...